Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Betere remmen 360
Collapse
X
-
Even een update aangezien ik ook aan het zoeken ben naar betere remmen, plus dat er hier op het forum ook al een group-buy aan het ontstaan is in de Ferodo remblokken.
Als schijven adviseren ze nog steeds de Zimmermann met een speciale bewerking wat resulteert in een "Formel" schijf. De remblokken zijn wel een stukje duurder dan bij Funs.
Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met de Formel schijven en dan ook icm. de FCP370H blokken? Wellicht ook met RVS remslangen
Beste,
Na een kwartiertje gezocht te hebben naar de mogelijkheid voor betere remmen op mijn '84 Volvo 360GLS kwam ik terecht op uw site.
Door het lezen van een aantal recensies bleek uw bedrijf aanbevolen te worden door diverse gebruikers van de door u aanbevolen hardware.
Nou zoek ik geupgrade schijven en remblokken voor de voorkant die geschikt zijn voor sportief dagelijks gebruik.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ferodo FCP370H remblokken en schijven van Zimmermann, maar u levert ook Formel schijven. Dit waren blijkbaar
Brembo/Zimmermann schijven met een extra bewerking, kunt u mij vertellen wat de meerwaarde hiervan is en wat die bewerking inhoud?
Wat zou uw aanbeveling zijn en wat zullen de kosten van dit alles zijn?
Ik zie graag uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Chris Kobes
Kenteken van de auto: KY-09-YYChris
VOLVO 360 GLS KY-09-YY
SPORTREMSCHIJVEN GEPERFOREERD LINKS EN RECHTS UITGEVOERD ( ZIMMERMANN BEWERKT /FORMEL)
FERODO FCP 370 H
Voorschijf 657251RL netto per stuk € 54.50
Ferodo DS 2500 - 370H netto per set € 99.-
Prijzen ex btw
www.remschijf.nl./fotos/
Mvg
Ton
ATD INTERNATIONAL BV
BRAKE TUNING SYSTEMS.Last edited by ZwerverRoodbaard; 24-01-2011, 12:25.1984 Volvo 360 GLS - B19A
1986 Volvo 360 S6 - B230F, Project
1992 Volvo 960, B204FT, Tropical green 412-22, Volleder zwart
1997 Volvo 940 Holiday, B230FK, 16T, Koni, BlaBla chips, LPG-G3 - daily
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rwdstudent Bekijk berichtMega kick, wie weet wat op het moment de beste plek is om ferodo blokken en nieuwe schijven te bestellen?
Ik heb goede ervaringen met de AutoDoc app. Via de app krijg je vaak op maandag of dinsdag rond de 40% korting. In het weekend is de korting het laagste, dan is het soms maar 18%.
Ferodo hebben ze niet, maar wel veel andere goede merken (Hella, A.B.S., Jurid, TRW, Remsa, Vaico, Delphi, Tomex en MASTER-SPORT van duur naar goedkoop). Schijven van A.B.S. en Brembo zijn er te koop.
Levertijd is vaak wel wat langer omdat het soms uit Frankrijk komt, maar dan heb je ook wat.
En ze hebben ook veel soorten lagers van SKF te koop, mijn favoriete lagermerk.Last edited by Robert340; 27-07-2021, 14:50.
Comment
Comment