Aankondiging

Collapse

Nieuw forum

Beste leden,

Welkom op het 'nieuwe' forum. Zoals je al ziet ziet het er wat meer 2021 uit dan ons 'oude' forum. We hebben met de grootste zorgvuldigheid alle berichten en foto's over gezet. In de komende weken zal er nog hard gewerkt worden aan het uitbreiden van functionaliteiten en nog wat kleine uitdagingen op de achtergrond.

Je kunt inloggen met je gegevens zoals je die ook op het oude forum gebruikt.
Omdat het nieuwe forum met grotere plaatjes werkt als avatar/profiel plaatje is het van belang dat je in je profiel een nieuw plaatje upload. Mocht je een probleem hebben met foto's uit je fotoalbum, controleer dan even of je fotoalbum als zichtbaar staat.

Voor meer informatie over de upgrade van het forum en loop je tegen zaken aan? Meldt dit dan aub in het topic onder Discussie, Algemene Discussie en dan het topic 'Forum update' zodat we deze op onze werklijst kunnen plaatsen. Rechtstreekse link: http://forum.v3c.nl/forum/discussie/...6-forum-update

Heel veel plezier met rondkijken en gebruiken!

Met vriendelijke groet,

Diede van Abs
Kevin Kloosterman
Bekijk meer
See less

340 met b230 op ITB's

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

340 met b230 op ITB's

Hallo,

Nu mijn 340 met B230fb al een jaartje of wat prima rijd wordt het toch tijd voor het volgende project.
    Ik heb ooit eens van een vriend een set Jenvey ITB's gekregen en wil deze nu op de b230 bouwen.
    De b230 is door mij toen gereviseerd en draait nu gewoon op elektronica van de oude b200.
    531 kop en vx3 nokkenas.

wat denk ik nodig te hebben
    - inlaatspruitstuk
    - motormanagement (megasquirt of microsquirt of iets dergelijks)
    - vacuum pomp systeempje voor rembekrachtiger enzo.
    - brandstofrail enz.
    - tijd

als jullie tips hebben hoor ik het graag.
    Attached Files

Begrijp ik het goed dat je de B230 op de LE-jetronic van de oorspronkelijke B200E laat lopen?

Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?
    Volvo 360 GLE (1986)
    Volvo 343 DL (1979)
    Volvo 240 DL (1991)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk bericht
      Begrijp ik het goed dat je de B230 op de LE-jetronic van de oorspronkelijke B200E laat lopen?

Ik wist helemaal niet dat dat zou werken, maar klinkt wel interessant. Heb je nog aanpassingen gedaan aan de luchtmassameter? Rijker, o.i.d.?
      Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.

Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brambo08 Bekijk bericht
        Ja loopt prima, heb er een setje gele injectoren in zitten. Vervolgens met de 4 gas meter bij mijn garage af gesteld.

Niet optimaal maar had geen zin om heel die LH Computers er in te verwerken aangezien ik toch een keer naar iets programmeerbaars wil.
        Ah, cool. Ik zou het ook wel willen proberen... Een LH-Jetronic injectie is leuk, maar werkt digitaal en heeft heel wat meer sensoren, en onder andere ook een lambda.
        De oude (analoge) LE-Jetronic is een stuk primitiever, maar ook best goed en betrouwbaar. Je kan 't uiteindelijke mengsel nog wel wat aanpassen door met de luchtmassameter (officieel heet ie anders bij een LE-Jetronic, maar kan er even niet opkomen) te spelen.

Een leuk voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=WtB3GC6zXPU
        Volvo 360 GLE (1986)
        Volvo 343 DL (1979)
        Volvo 240 DL (1991)

Comment

Luchthoeveelheidsmeter
          Volvo 360 GL 1986 | Volvo 164E 1974 | Volvo 960 3.0 24v 1991 | Volvo 940se B200FT 1992 | Volvo V70 T5 automaat 2001 (te koop!) | Saab 900i 1985

Comment

Dat noemen ze een luchtweger

Begonnen met het maken van het inlaat spruitstuk.
            Attached Files

Comment

Working...
            X