Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto zit vast in de P

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Auto zit vast in de P

    Vanochtend reed ik nog probleemloos met mijn 340, toen parkeerde ik deze en zette ik hem in de P stand. Nu wil ik weer wegrijden en komt de auto niet meer uit de parkeerstand. Ik hoor de vacuumklep niet meer klikken. Toen ik de slang aan de koppeling zijde los haalde voelde ik hem zuigen, constant. Zowel met als zonder vacuüm is er geen verschil.

    iemand ideeën?

    #2
    Dus als de shifter in neutraal staat kun je de auto ook niet duwen?

    in dat geval is de pen van de schakelstang eruit gevallen.
    is mij ook een keer overkomen.
    auto op oprijbokken zetten met de krik, eronder kruipen, vario kap eraf schroeven, met een beetje mazzel ligt de pen nog op de kap, en met veel gepiel deze weer terug zien te krijgen.

    zo heb ik het destijds bij mijn auto gedaan.
    de vork waar de stang in moet zit bovenop de primaire en is voornamelijk op de tast werken.

    of zit de keuzehendel zelf vast?
    www.naafdopjes.nl

    Comment


      #3
      http://forum.v3c.nl/forum/techniek/t...787#post364787

      http://forum.v3c.nl/forum/techniek/t...851#post364851

      Comment


        #4
        Dag,

        uiteindelijk bleek er niet veel aan de hand te zijn. Ik liet de auto door twee kameraden vooruit duwen, terwijl deze in de P stond. Toen kon ik weer de R in schakelen.

        Comment


          #5
          Mooi dat het is opgelost!
          In P kun je heel hard duwen, maar gaat de wagen niet echt voooruit, toch? Wel 'actieveer' je natuurlijk alles waardoor iets dat effe haakt los zal schieten.
          Nu hopen dat je n a R ook N en D het kunnen bereiken.En dat het niet weer optreedt, want dat is dan altij dop het minst gunstige moment en de minst gunstige locatie. Dat moet immers van Murphy.
          Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

          Comment


            #6
            Er zit van nature best wat speling op, vergelijkbaar met een auto met handbak die in een versnelling is gezet. Dan kan een duwtje net genoeg belasting van het geheel halen om van P naar R te schakelen (dus de pal los te trekken die in het achteruittandwiel steekt, want dat is wat de P-stand feitelijk inhoudt).
            '91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal
            '12 Volvo V50 2.0 LE
            '14 BMW R 1200 RT

            Comment

            Working...
            X