welnu, ik heb een tijdje terug een milde productiefout ontdekt.
het gaat om de vacuumleiding tbv de koppeling,
vanaf het inlaatspruitstuk loopt een slang naar de bovenkant van het emvk, deze gaat via een T-splitsing het emvk in, en de andere kant van de T gaat door naar de ontkoppelaar, vanuit de koppelaar gaat er een leiding naar de koppeling en om deze gaat het!
wat is het verhaal, tot nu toe heb ik op z'n minst bij 9 vario auto's gezien dat deze leiding tegen een rand van de cabinewand aankomt en de leiding schuurt hier door. tot nu toe was bij 4 van die auto's de leiding nog in goede staat, ingekrast maar nog lang niet lek. bij de andere 5 zat hier al een minuscuul vacuumlekje of scheurde de slang als ik hem wat open vouwde op de breuk.
om dit probleem te verhelpen dient een stukje kantrubber over dit staal heen geplaatst te worden, zodat de leiding wat "zachts" heeft om tegenaan te trillen. bestaande schade aan de leiding is op te lossen met pvc lijm en een krimpkousje, (pvc lijm in het gleufje, krimpkousje over de leiding heen op die plek)
foto's:
op die foto ligt de leiding niet tegen het schutbord aan omdat mijn pols deze iets wegduwde bij het nemen van de foto. in het echt ligt de leiding nauwelijks vrij en komt deze bij stationairloop wel tegen dit stukje staal aan.

de lengte van het rubber is nodig om het goed op z'n plaats te laten zitten, het kantrubber zit er anders maar half op.
er is absoluut geen brug nodig voor het plaatsen van dit stukje kantrubber, vanuit de motorruimte kun je er ook zo bij. mocht je een stukje kantrubber willen en je weet niet waar je dit kunt krijgen dan moet je mij een pb'tje sturen, dan komt er een stukje jouw kant op in een envelop.
het gaat om de vacuumleiding tbv de koppeling,
vanaf het inlaatspruitstuk loopt een slang naar de bovenkant van het emvk, deze gaat via een T-splitsing het emvk in, en de andere kant van de T gaat door naar de ontkoppelaar, vanuit de koppelaar gaat er een leiding naar de koppeling en om deze gaat het!
wat is het verhaal, tot nu toe heb ik op z'n minst bij 9 vario auto's gezien dat deze leiding tegen een rand van de cabinewand aankomt en de leiding schuurt hier door. tot nu toe was bij 4 van die auto's de leiding nog in goede staat, ingekrast maar nog lang niet lek. bij de andere 5 zat hier al een minuscuul vacuumlekje of scheurde de slang als ik hem wat open vouwde op de breuk.
om dit probleem te verhelpen dient een stukje kantrubber over dit staal heen geplaatst te worden, zodat de leiding wat "zachts" heeft om tegenaan te trillen. bestaande schade aan de leiding is op te lossen met pvc lijm en een krimpkousje, (pvc lijm in het gleufje, krimpkousje over de leiding heen op die plek)
foto's:

op die foto ligt de leiding niet tegen het schutbord aan omdat mijn pols deze iets wegduwde bij het nemen van de foto. in het echt ligt de leiding nauwelijks vrij en komt deze bij stationairloop wel tegen dit stukje staal aan.

de lengte van het rubber is nodig om het goed op z'n plaats te laten zitten, het kantrubber zit er anders maar half op.
er is absoluut geen brug nodig voor het plaatsen van dit stukje kantrubber, vanuit de motorruimte kun je er ook zo bij. mocht je een stukje kantrubber willen en je weet niet waar je dit kunt krijgen dan moet je mij een pb'tje sturen, dan komt er een stukje jouw kant op in een envelop.
Comment