Zo'n jaar en 10.000km geleden heb ik de fuseekogels van mijn 360 vervangen. Vandaag werd bij de APK vastgesteld dat ze al een adviespunt waren. Nog niet buiten de tolerantie, maar zeker niet zoals het zou moeten zijn. Hebben jullie een advies over welke kogels van fatsoenlijke kwaliteit zijn? Ik vind het helemaal niet erg om ze weer te vervangen, maar dan wil ik er voorlopig wel klaar mee zijn.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Beste kwaliteit fuseekogels?
Collapse
X
-
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet. Het waren toen de enige die leverbaar waren, en er was wat haast bij op dat moment. Het kwam uit Duitsland, maar was een of ander obscuur merk. Ik heb inmiddels begrepen dat Febi goed spul zou zijn?MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F
Comment
-
Zo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk berichtZo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?
MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F
Comment
Comment