Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste kwaliteit fuseekogels?

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Beste kwaliteit fuseekogels?

    Zo'n jaar en 10.000km geleden heb ik de fuseekogels van mijn 360 vervangen. Vandaag werd bij de APK vastgesteld dat ze al een adviespunt waren. Nog niet buiten de tolerantie, maar zeker niet zoals het zou moeten zijn. Hebben jullie een advies over welke kogels van fatsoenlijke kwaliteit zijn? Ik vind het helemaal niet erg om ze weer te vervangen, maar dan wil ik er voorlopig wel klaar mee zijn.
    MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
    Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

    #2
    Welk merk had je gekocht?

    Comment


      #3
      Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet. Het waren toen de enige die leverbaar waren, en er was wat haast bij op dat moment. Het kwam uit Duitsland, maar was een of ander obscuur merk. Ik heb inmiddels begrepen dat Febi goed spul zou zijn?
      MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
      Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

      Comment


        #4
        Ik weet het niet, ik heb ze nooit hoeven te kopen ik had een paar reserve auto's voor onderdelen achterom staan waar ik ze van af heb gehaald toen ik ze nodig had.

        Comment


          #5
          Zo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
          Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?
          Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
            Zo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
            Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?
            Tja, een 360 zonder stuurbekrachtiging met 185/70 banden stuurt altijd zwaar, maar ik kan niet zeggen dat hij zwaarder stuurt. De topmountlagers waren ook nog in nette staat toen ik de veerpoten er zo'n jaar geleden onderuit had. Het rubber is wel aan het doorzakken, maar dat is helaas min of meer onvermijdelijk, en aan de andere kant zeker ook niet erger/slechter. Ik vermoed in ieder geval niet dat daar het euvel zit.
            MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
            Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

            Comment


              #7
              Het hoeft ook niet zo te zijn, maar toch is het prettig om uit te sluiten.. een speling die je in versleten topmounts / doorgezakte veerschotel etc kan voelen is vanaf het wiel exact hetzeflde als bij een versleten fuseekogel.
              Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

              Comment


                #8
                Ik heb op advies van de daf dokter voor SKF gekozen.
                En Volvo is ontstaan uit SKF, dus soort van origineel!

                Comment

                Working...
                X