Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het KONI schokbreker topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Weet iemand hoe lang de bumpstops / veerweg begrenzers moeten zijn van een 360 GLE 1984 met een normale bandenmaat (175/70 -13") of (185/60 -14") met rode koni's voor.

    Heb er nu iets van 3cm tussen zitten. (de oude waren verpulverd)
    Ging er van uit dat dit voldoende hoogte was. maar dit viel helaas tegen.
    Merkte dat ik toch me wielkast kon raken.
    Wil ook weer niet te veel van me veerweg weggooien aan te hoge bumpstops bij het bestellen van nieuwe. Laat het maar horen als iemand dit toevallig heeft uitgeprobeerd.

    Comment


      heeft niet al teveel met de bumpstops te maken, als je met die bandenmaat nog je wielkast kan raken zijn je veren te slap.
      Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

      Comment


        Ik heb het toch niet goed gezien.
        Heb de veerpoot even zonder veer gemonteerd en het is onmogelijk dat ik mijn wielkast zou kunnen raken. Die 3cm is meer dan voldoende.
        De paar sporen in mijn wielkast waren wss nog van mijn oude slappe veren met verpulverde bumpstops.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Albert1 Bekijk bericht
          Ik heb het toch niet goed gezien.
          Heb de veerpoot even zonder veer gemonteerd en het is onmogelijk dat ik mijn wielkast zou kunnen raken. Die 3cm is meer dan voldoende.
          De paar sporen in mijn wielkast waren wss nog van mijn oude slappe veren met verpulverde bumpstops.
          Owke, toch niet, snap niet hoe ik het nu verkeerd heb kunnen zien. maar na wat bochtige wegen en haarspeldbochten in het buitenland toch duidelijk mijn wielkassen geraakt. Ga er extra veerweg begrenzers ophoging tussen zetten en de plekjes insmeren met Hammerite .

          Comment


            Jij hebt toch dezelfde setup als ik? 2 cm verlaging BBB veren icm rode koni's? Bij mij zijn er nieuwe bumpstops ingekomen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

            Overigens heb ik van het weekend een rit gemaakt in een 360 met versleten schokdempers... Tjee, daar is gewoon niet mee te rijden als je het anders gewend bent. Ik snap de opmerkingen van Anjo hierboven nu beter. Voor sommigen is het een oude auto met matige wegligging, maar met een paar ingrepen kan je het zoveel verbeteren. Het verbaast me dat mensen zo lang doorrijden met zo'n slechte wegligging.

            Comment


              De bumpstops die er in zijn gekomen waren afgezaagd. Dat was het enige die ik nog had liggen op het moment dat ik alles los had er er achter kwam dat de oude niet meer bruikbaar waren.
              Buiten de nieuwe schokdempers zijn vooral de caravanveren achter en versterkte veren voor (idd BBB 2cm verlaagd) in combinatie met PU bussen tussen voorwielopgang en reactiestang een wereld van verschil. De auto rolt niet meer zo in de bochten en reageert veel fijner op stuurbewegingen. Waardoor de auto veel beter stijf blijft bij het snelle bochten werk met hogere snelheden. Vorige maand een maand lang (6000 km) door bochtige wegen in de Balkan gereden. Nadeel was dat de auto op de onverharde wegen wel meer trilde. Hiervoor had ik de bandenspanning voor tijdelijk iets lager gezet.
              Click image for larger version

Name:	2017-08-28 15.11.14.jpg
Views:	1
Size:	39,2 Kb
ID:	368140

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
                Het verbaast me dat mensen zo lang doorrijden met zo'n slechte wegligging.
                Bij mij hetzelfde. Daarom rij ik ook al heel lang niet meer in de Black Beauty dat ding gaat eerst op 1 oor liggen en dan pas langzaam de bocht in. Op de planning staat een complete retrofit naar V340 onderstel met alles nieuw, maar heb er gewoon geen tijd voor.

                Comment

                Working...
                X