Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wielbouten bevestiging (dus niet wielmoeren)

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Wielbouten bevestiging (dus niet wielmoeren)


    Bij mijn 360 zitten deze wielbouten los, waar je het wiel met de vier wielmoeren op vastzet.
    Één wiel RV hangt nu aan één wielbout waarvan ik de moer niet los kreeg. Ik zal de veerpoot samen met het wiel loshalen om er aan de achterkant op de werkbank bij te kunnen.

    Hoe zitten deze wielbouten normaliter vast? Ik heb gezien dat ze met een soort puntlas vast zitten bij mijn achterwielen, maar ik weet niet of dit wel klopt. Ik zou verwachten dat het met een soort vorm vast zit.

    Off-topic: voor wie het leuk vindt, met https://getgreenshot.org/ heb ik deze screenshot gemaakt en bewerkt, die neemt de printscreen knop op je toetsenbord over. Gaat heel makkelijk en het is een open source project!
    Ik heb in dit geval het plaatje opgeslagen op de computer en daarna op de website van imgbb geüpload. Daar kan je een bbcode genereren als volgt:

    Ik wil in dit geval alleen de bbcode full, zonder linked. Dat is helaas geen optie, dus handmatig pluk ik alleen het stukje van het img plaatje om hem weer te geven op het forum.

    #2
    Is het niet een soort perspassing waarbij de bout aan de kopzijde gekarteld is?
    Als die los is zou je kunnen proberen het te lassen, maar doe het wel als er een wiel met alle moeren zijn aangedraaid anders zou die bout kunnen scheef trekken.

    Comment


      #3
      ze zitten geperst inderdaad.
      Met een stapel ringen (bijvoorbeeld) en de originele wielmoer kun je ze er in trekken.
      Als het gat in de naaf is uitgelubberd moet je lassen of een nieuwe naaf regelen.
      340 DL 14.4E '86 & 340 GL LPG '84 [ver&kocht] + 360 GLT 2.0i '87 & 360 GL LPG '86 [ver&kocht]
      740 GL 2.3i 1989 [verkocht]
      Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
      V90 3.0i '97 [620.000] & 965 2.5i '95 [365.565]

      Comment

      Working...
      X