Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remdrukverdeler

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Remdrukverdeler

    Daar ga ik vanuit. Dat ding wat onder de hoofdrem cylinder zit en aan de remleidingen vastzit.

    Aan de buitenkant oogt hij nogal verroest. Geen lekkage te zien, en geen roest op de remleidingen. Mag dat?

    #2
    Dat is inderdaad de verdeler, en zijn over het algemeen allemaal erg roestig aan de buitenkant.

    Verder geen probleem, zolang je leidingen maar goed zijn.
    www.naafdopjes.nl

    Comment


      #3
      Daarom is het goed dat je naar iemand gaat die ook oude auto,s keurt. Kan me voorstellen dat een dealer die keurt en nooit oude wagens krijgt denkt wat is dit nu weer. Roest op remdelen? Afkeuren... Terwijl dat van de APK dan wel weg.

      Comment


        #4
        De buitenkant van de verdeler maakt inderdaad niks uit; het gaat om de binnenkant, en dan vooral de staat van de rubbers en plunjer(s).
        Over het algemeen gaan ze niet snel stuk, maar na een jaar of 40 gaan ze van binnen wel langzaam de geest geven. Dit merk je vanzelf doordat de remmen linksvoor/rechtsvoor/achter een groot verschil krijgen in remdruk (en dus remkracht per wiel) of zoals ik recent had, dat 'ie gaat lekken.

        Comment


          #5
          Precies. De remslangen roesten trouwens niet snel van een 340. Je hebt eerder kans dat de bouten roesten. (bouten remleiding) Weet niet wat daar de eisen aan zijn... Ik denk dat daar wel lichte roest op mag zitten.

          Echter op de remslangen dat ijzer, mag geen roest zitten want dan kunnen ze er vanaf schieten.

          Maar zijn die krengen nog nieuw te koop? Volgens mij niet... Revisie?

          Heeft een 340 een gescheiden remsysteem trouwens? Ik denk het wel. (omdat ik zag dat het echt uit twee delen bestond in de auto) Want anders zit je gewoon zonder remmen bij een flinke lekkage ineens.

          Comment


            #6
            Jep... voor-achter gescheiden. Niet zo chic als bij de grote broers (twee circuits die ieder beide voorremmen en één achterrem voor hun rekening nemen) maar toch beter dan een systeem zonder redundantie.
            '91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal
            '12 Volvo V50 2.0 LE
            '14 BMW R 1200 RT

            Comment

            Working...
            X