Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik heb de PU 360 PU engine mount Classic Swede in één van mijn 360 zitten.
    Deze auto wordt niet gebruikt voor lange ritten.
    Het motorblok hangt echt een heel stuk hoger dan verwacht.
    Motor beweegt veel minder. Dus de uitlaat gaat ook minder snel los zitten.
    Geeft wel meer motorgeluid en trillingen maar is niet heel opvallend of hinderlijk. Gebruik je de auto niet voor de comfort, zeker een aanrader. (bak ophang PU is ook een goede vervanging van de rubberen)

Bij mijn 360 GLE heb ik de originele motorsteunen nu meerdere keren vervangen door een iets minder uitgerekt gebruikt exemplaar.

Nu zag ik dat deze PU motorsteunen ook als "soft" te leveren zijn. Ben erg benieuwd hoe die zijn dit zou namelijk ook een goede vervanging zijn voor de originele, met wellicht minder nadelige bijwerkingen ervan.
    Last edited by Albert1; 26-11-2020, 14:51.

Comment

Ik heb in de zomer de twee originele, zwaar doorgezakte, motorsteunen vervangen door de PU-motorsteunen van volvo340onderdelen.nl.

Ik had het plan om de oude motorsteunen te doorboren, olie eruit te halen, te spoelen met ontvetter en daarna vol te proppen met Sikaflex 291i. (Bron van inspiratie: http://www.volvo300mania.com/uk/foru...=14560#p172218). Heb uiteindelijk toch besloten om de massieve steunen van 340onderdelen te kopen. Het was zomer, de 360 stond er maar, er viel niet meer mee te rijden met de oude steunen...

Eerst was het even wennen, het trilt bij stationair draaien ietsje meer, maar tijdens het rijden merk je daar maar weinig van. Een genot om weer vlot te rijden, zonder de voorpijp op het subframe te horen schuren.
      Volvo 360 GLE (1986) B200E
      Volvo 240 DL (1989) B200K
      Volvo 240 DL (1991) B230F

Comment

Louis: opvulplaatjes van 8mm dik hielpen niet meer?
        B200: misschien wel de fijnste motor die Volvo ooit gebouwd heeft

Comment

Met de vulplaatjes die ik geprobeerd heb kreeg ik de voorpijp wel los van het subframe. Maar dan ging het echt om een paar millimeter. Zonder de vulplaatjes lag het blok met een behoorlijk gewicht op het frame.
          Volvo 360 GLE (1986) B200E
          Volvo 240 DL (1989) B200K
          Volvo 240 DL (1991) B230F

Comment

Om dit topic maar weer eens wakker te maken, bij Classicswede hebben ze sinds kort ook zachte PU motorsteunen (de oude waren mij véél te hard). Ik ga binnenkort een setje bestellen en zal verslag uitbrengen!
            MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
            Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

Comment

ben benieuwd
              340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

Comment

Ik heb ze er vandaag ingezet. Het is niet helemaal trillingsvrij, maar het is wel een enorme verbetering t.o.v. de hardere PU steunen of doorgezakte originele steunen. Goed origineel blijft het beste, maar bij totaal gebrek daaraan is dit wat mij betreft nu het beste alternatief.
                MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
                Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

Comment

Kent iemand iets meer details van dit verhaal. Kwam dit tegen toen ik weer eens naar motorsteunen aan het zoeken was:

Facebook

Groeten,

Sander

Comment

Working...
                  X