Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

360 2.0 red blok carb versie 1986

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    360 2.0 red blok carb versie 1986

    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier :-) sinds 2 weken een probleem. motor slaat soms af, inhouden op de snelweg, als je gas geeft wordt het erger ??? ontsteking of carburateur probleem? weet niet waar te zoeken. nog adressen bekend in de buurt van noord-limburg waar goede (klasieke) garages zitten? grts, Patrick

    #2
    Om kort te gaan: Oke, Ja, en Geen idee.

    Iets uitbundiger:
    Inderdaad kunnen ontsteking en carb de boosdoener zijn. Maar iets meer info kan helpen bij de beeldvorming. Op basis van de verstrekte informatie is niet echt een indicatie te geven.
    Heb je de wagen al langer? Onstond het probleem ' ineens' of geleidelijk? Is er iets verandered/gebeurd aan/met de auto toen (die 2 weken geleden)? Wanneer is de ' soms' bij afslaan? Stationair of juist bij vraag naar vermogen? Is het juist met nat weer of met droog weer, of met alle weer? Hoe ruiken de uitlaatgassen, ruik je nog benzine (te rijk)? Start de motor wel goed? Hoe loopt ie stationair?
    Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

    Comment


      #3
      staat nu bij de garage om brandstofsysteem door te spoelen, bij even in de toeren rijden slaat hij af. 1 min. wachten en gewoon weer te starten. Lijkt erop dat we telkens de vlotterkamer leegrijden terwijl deze niet snel genoeg gevuld wordt. Heb nog een vraag, ben op zoek naar de achterste motorsteun van een 480 GL. iemand? of scheur gewoon lassen? grts

      Comment


        #4
        Je hebt de B200K-motor met de Solex UFO-carburateur. Als het geen ontstekingsverhaal is, dan is mijn eerste verdachte de vlotter. Dat is een plastic ‘catamaran’ die na al die jaren waarschijnlijk meer zinkt dan drijft.
        '91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal
        '10 Citroën C5 Tourer 1.6 THP
        '14 BMW R 1200 RT

        Comment


          #5
          Is de afsluiter van de vlotterkamer volledig open? De vlotter drukt een pennetje in als de kamer vol loopt waardoor er geen benzine meer in komt en de vlotterkamer niet overloopt. Andersom dus, als de vlotter zakt zakt het pennetje in de afsluiter en opent de toegang naar de vlotterkamer. Als de vlotter lek is, zinkt die en staat de toegang altijd open en stroomt de vlotterkamer juist over in plaats dat die leeg staat. Tenminste als de vlotter onder de afsluiter zit ipv dat de lip op de afsluiter drukt.

          Andere verdachte kan de benzinepomp zijn, als die te weinig opbrengst heeft trek je idd de vlotterkamer sneller leeg dan dat de pomp hem vullen kan.

          Comment


            #6
            Beste allen, het is inderdaad een defecte benzinepomp in combinatie met heel veel roest in de tank. iemand idee of tank te sealen is of een nieuwe zoeken?

            Comment


              #7
              Fijn dat je de oorzaak hebt kunnen (laten) achterhalen, dan kun je tenminste vooruit.

              ZIjn nieuwe tanks nog vindbaar/betaalbaar? Goed gebruikt is er ook. En hier op het forum staan ook berichten over het behandelen van de tank. Als ik me goed herinner is er heel wat reddingswerk mogelijk als je de tank eronder vandaan hebt.
              Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

              Comment


                #8
                Tank van een carburateur kun je ook spoelen terwijl die onder de auto blijft zitten. Aflaten kan via de aftapplug. Haal de vlotter/aanzuigleiding/retour er even uit. Het filter daaronderin kan ook verstopt zitten. Ook het brandstoffiltertje in de motorruimte vervangen. De tank onder een 360 vandaan halen, is een pokkenwerk, kan ik uit ervaring vertellen. Maar inderdaad wel DE gelegenheid om ook de brandstofslangen te
                vervangen en de ophangbalk te reviseren. De tank van een injectiemotor heeft interne slangetjes die van en naar de swirlpot en de aansluitingen rechtsonder gaan. Die slangetjes rotten weg, waardoor de
                aanzuiging bij een bijna lege tank (en in combinatie met bochten rijden) wegvalt. Een carburateurnotor zuigt via de vlotter van boven aan vanuit de swirlpot.
                B200: misschien wel de fijnste motor die Volvo ooit gebouwd heeft

                Comment


                  #9
                  O ja, het betreft een 360... Bij een 340 (mijn default gedachte dus) leek het me makkelijker om niet onder de auto te werken, maar bij een 360 is het dus juist moeilijker om de (zadel)tank eronder uit te halen.
                  Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                  Comment


                    #10
                    tank is er onderuit, ongeveer 2 kilo roest en een brok roest om filterhuis. Iemand goed idee hoe tank te behandelen/reinigen of gewoon een nieuwe lassen van aluminium?

                    Comment


                      #11
                      Dan ben je in ieder geval goed bezig!
                      De beslissing zul je zelf moeten maken en is afhankelijk van de staat van de tank, je vaardigheden en de middelen die je beschikbaar hebt (financieel of materieel)....
                      Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                      Comment


                        #12
                        Gekozen voor een nieuwe tank en vlotter (in 1 keer klaar). Bedankt voor het luisterend oor en de tips. Grts, Patrick

                        Comment


                          #13
                          "Nieuwe tank en vlotter". Verklaar U nader.
                          B200: misschien wel de fijnste motor die Volvo ooit gebouwd heeft

                          Comment


                            #14
                            Nieuwe (gereviseerde) tank kunnen vinden via de dafclub in Sittard.

                            Comment


                              #15
                              Dat is mooi nieuws!

                              En die is specifiek voor de carb versie en niet injectie?
                              Volvo 360 GLE 1985 & Volvo 360 GLE 1987

                              Comment

                              Working...
                              X