Aankondiging

Collapse

Nieuw forum

Beste leden,

Welkom op het 'nieuwe' forum. Zoals je al ziet ziet het er wat meer 2021 uit dan ons 'oude' forum. We hebben met de grootste zorgvuldigheid alle berichten en foto's over gezet. In de komende weken zal er nog hard gewerkt worden aan het uitbreiden van functionaliteiten en nog wat kleine uitdagingen op de achtergrond.

Je kunt inloggen met je gegevens zoals je die ook op het oude forum gebruikt.
Omdat het nieuwe forum met grotere plaatjes werkt als avatar/profiel plaatje is het van belang dat je in je profiel een nieuw plaatje upload. Mocht je een probleem hebben met foto's uit je fotoalbum, controleer dan even of je fotoalbum als zichtbaar staat.

Voor meer informatie over de upgrade van het forum en loop je tegen zaken aan? Meldt dit dan aub in het topic onder Discussie, Algemene Discussie en dan het topic 'Forum update' zodat we deze op onze werklijst kunnen plaatsen. Rechtstreekse link: http://forum.v3c.nl/forum/discussie/...6-forum-update

Heel veel plezier met rondkijken en gebruiken!


Met vriendelijke groet,

Diede van Abs
Kevin Kloosterman
Bekijk meer
See less

af en toe komt motor niet boven 2.000 rpm

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    af en toe komt motor niet boven 2.000 rpm

    Na de winterstop rij ik weer in één van mijn 360's
    BJ 1986 injectie op benzine.

    Af wil de auto gewoon niet boven de 2.000rpm lopen.

    Heel random als ik een bocht neem. Vaak is het niet veel later weer weg.

    Vandaag gebeurde dit ook op de snelweg. Dat was minder fijn doordat ik dan te lage snelheid heb.



    Waar zou ik het moeten zoeken.

    -Brandstofpomp probleem?
    -bedrading?

    Het gekke blijf dat het vaak een paar bochten verder weer helemaal weg is.

    #2
    Heb je geen verstopping ergens? Toen ik mijn 360 4 jaar geleden kocht heb ik er een dag mee gereden, en daarna 4 maand gezocht naar een verstopt brandstofslangetje ín de tank. Die van het kunststofbakje in de tank naar de uitstroom.
    Volvo 360 GL 1986 | Volvo 164E 1974 | Volvo 960 3.0 24v 1991 | Volvo 940se B200FT 1992 | Volvo V70 T5 automaat 2001 (te koop!) | Saab 900i 1985

    Comment


      #3
      Reageert hij wel goed op het gas onder de 2000 toeren? Het klinkt bijna alsof er fysiek iets blijft hangen, zoals het 'klepje' in de luchtmassameter. Die beweegt mechanisch mee met de luchtstroom aan de hand van je gas input. Ik heb de mijne ooit uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en gesmeerd bij het klepje. Dan wel vreselijk goed uitkijken dat je de afstelling niet verandert.
      MG B Roadster 1979 ZL-26-TF
      Volvo 360 GLT 1988 XZ-768-F

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door hwe1993 Bekijk bericht
        Reageert hij wel goed op het gas onder de 2000 toeren? Het klinkt bijna alsof er fysiek iets blijft hangen, zoals het 'klepje' in de luchtmassameter. Die beweegt mechanisch mee met de luchtstroom aan de hand van je gas input. Ik heb de mijne ooit uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en gesmeerd bij het klepje. Dan wel vreselijk goed uitkijken dat je de afstelling niet verandert.
        Dat zou kunnen. Je kunt 'm gemakkelijk demonteren, en 'm door er met je vingers in te gaan handmatig bedienen, en voelen of het allemaal nog soepel loopt.

        Er zijn wel filmpjes over te vinden, over hoe ze eraan de binnenkant uitzien en werken. Inderdaad wel uitkijken dat je de instelling niet veranderd.

        https://www.youtube.com/watch?v=xlEO...ojectLifestyle
        https://www.youtube.com/watch?v=Z-Ql...hannel=4DIYers
        https://www.youtube.com/watch?v=Zvyf...el=VanagonLife
        Volvo 360 GLE (1986)
        Volvo 343 DL (1979)
        Volvo 240 DL (1991)

        Comment


          #5
          Is het een auto met EGR en Pulsair?
          Gebeurt dit ook met volle tank of alleen als de tank bijna leeg is?
          Wanneer is het brandstoffilter voor het laatst vervangen?
          B200: misschien wel de fijnste motor die Volvo ooit gebouwd heeft

          Comment


            #6
            In aansluiting op Francois: je hebt het over 'na de winterstop'. Welke benzien zit er in de tank? Mogelijk water in de benzine? Bij de 240 ook gehad, zag je duidelijk twee fases vloeistof in het benzine filter. Bestaat een additief voor dat het water oplost in je tank, dat icm met filtertje vervangen deed toe wonderen.
            Al moet ik zeggen: het probleem was onregelmatig en niet lekker lopen, niet zo discreet als jouw probleem.
            Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

            Comment


              #7
              Heej, dank voor de antwoorden.

              De afgelopen dagen nog geen last gehad.

              -mijn eerste gedachten gingen ook uit naar LMM. (deze gaat gewoon soepel)
              -Tank incl. alle slangen en benzinefilter in motorruimte zijn vervangen (+-1.5 jaar terug)

              -Ik heb de auto weggezet met een volle tank 98
              -EGR is afgedopt


              De keren dat dit gebeurde was de tank redelijk leeg. Maar niet zo leeg dat je te kort aan benzine komt. Bedenk me dat ik dit ook vorig jaar voor de winterstop 2maal heb meegemaakt. En ook een paar bochten en hij deed het weer perfect.

              Zat zelf nog te denken of het afhangt van regen. Maar heb woensdag heel stuk door de regen gereden zonder dat hij het deed.

              Comment


                #8
                Als het op de binnendoor wegen gebeurd is het nog niet zo'n ramp. met 2.000 in zen 5 hou ik nog niet echt het verkeer op. Maar ik ging me zorgen maken toen het eerst op de snelweg gebeurde.

                Comment


                  #9
                  Je zou de brandstofdruk eens kunnen meten wanneer de motor loopt en je 'm eventjes flink toeren laat maken.

                  Als dat in orde is, zou je eens de ontsteking kunnen checken. In principe is zo'n Bendix/Renix ontstekingseenheid super betrouwbaar, maar het kan zijn dat de vervroeging van de ontsteking niet meer werkt. Dit zou je kunnen checken door met een stroboscooplamp de vervroeging te checken op je krukaspoelie voorop het blok.

                  Het zal hooguit iets kleins zijn, maar je zult even op een logische volgorde diagnose moeten stellen. Heeft iemand originele Volvo 360 LE-jetronic handleiding nog beschikbaar? Deze staat vol handige tips en meetwaarden.
                  Volvo 360 GLE (1986)
                  Volvo 343 DL (1979)
                  Volvo 240 DL (1991)

                  Comment


                    #10
                    ben het met Louis eens, dit is denk ik een probleem wat zich voordoet als de brandstofdruk wegvalt.
                    vorig jaar was er eens een topic van iemand die de zadeltank open geslepen had, en allemaal roestige prut vond wat de zuigleiding naar de brandstofpomp blokkeerde; ik vrees dat het er bij jouw auto waarschijnlijk ook zo uit zal zien
                    Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

                    Comment

                    Working...
                    X