Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oliefilter

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oliefilter

Ik heb vandaag een nieuwe oliefilter gehaald voor de Volvo 340, maar ik twijfel of deze goed is... In mijn herinnering lijkt hij me namelijk groter.

Afmetingen:
    7,5cm dorsnede en 5cm dik.

Kan iemand mij misschien helpen met de vraag of deze goed is?
    Ik heb de 340 namelijk niet thuis staan, en het zou vervelend zijn als ik komende zondag een verkeerd filter heb

Draad lijkt me correct voor de 1.7 maar hij lijkt me aan de kleine kant.
    Life is a journey, so sit back and enjoy the ride!

Born Built Beauties Parts keeping our cars on the road!

www.Born-Built-Beauties.eu

Comment

Ik gebruik altijd Mann filters. Die zijn wel 2 x zo lang. Wat het verschil is, behalve de maat, kan ik je niet zeggen.
      - Volvo V50 2008 -

Comment

Bedankt voor de antwoorden!

Ik dacht ook dat hij langer was, maar dat was ook een filter van Volvo. Ik ga het gewoon proberen dan

Comment

Een klein oliefilter heb ik er ook wel eens op gehad. Iets minder olie vullen bij deze. Ik herinner mij dat ik in het verleden eens een oliefilter voor een 340 heb gekocht, maar daar bleek de schroefdraad niet juist van te zijn.
          Last edited by Spurt; 13-03-2013, 16:18.

Comment

Klopt, bij B14 oude blokjes (pre 1984) past een zelfde filter als van de redblocks. Daarna is de schroefdraad anders geworden. Staat soms nog met een sticker op het blok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucluc Bekijk bericht
              Klopt, bij B14 oude blokjes (pre 1984) past een zelfde filter als van de redblocks. Daarna is de schroefdraad anders geworden. Staat soms nog met een sticker op het blok.
              Ik kwam er destijds pas achter (helaas) nadat ik het oude filter losgeschroefd had. Had ik het maar in de winkel ontdekt. Maar dit is natuurlijk 'nakaarten beuzelarij' van mij.

Comment

hij is zelfs z klein dat er denk ik geen terugslagklep in zit, dat vind ik persoonlijk een veel groter punt als het werkelijke formaat van de filter.
                Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

Comment

Ik zie inderdaad niks van terugslagklep o.i.d. zitten. Misschien is het een domme vraag, maar waarom moet er eigenlijk een terugslagklep in het oliefilter zitten?

Comment

Dan blijft de olie (langer) aanwezig in het filter, scheelt weer in de druk opbouw bij een volgende keer starten.

Comment

Mann W917/1

en dit ding heel gauw terugbrengen.
                      in principe heb je een "goed" filter meegekregen want de schroefdraad en de maat van de afdichting zijn passend. Voor de rest klopt er niks van maar daar hebben de verkopers van de automaterialen geen last van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                        Mann W917/1

in principe heb je een "goed" filter meegekregen want de schroefdraad en de maat van de afdichting zijn passend. Voor de rest klopt er niks van maar daar hebben de verkopers van de automaterialen geen last van
                        Ik denk dat de meeste mensen denken 'er staat Bosch op, dus dan zal het wel goed zijn'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                          Mann W917/1

Wt klopt er dan niet van? Als het ding past en het filtert, dan is het toch goed? Of ben ik nu gek?

Comment

het missen van die terugslagklep, duurt langer voordat je oliedruk hebt dus als je 'm koud heel vlot aan de praat hebt drukt hij de oliefilm uit de drijfstangen en dat vinden die lagers niet leuk!

daarnaast de filtercapaciteit, bij korte intervallen valt het mee maar zo'n ding koekt nu eenmaal vrij snel vol en ook dat gaat ten koste van de olietoevoer
                            Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

Comment

Bedankt Anjo!

Die filtercapaciteit kan me niet zo interesseren met ongeveer 2000km/jaar, maar die terugslagklep is toch wel een echte aanrader dan.

Ik zal morgen eens gaan vragen of ze ook nog iets anders hebben...

Comment

Working...
                              X