Enige tijd terug heb ik de koppakking vervangen, en na een paar maanden weer met de auto te hebben gereden vallen me sinds een paar weken twee dingen op:
-na een lang rit (ongeveer 100km) is het oliepeil een stukje gezakt. Bij een eerdere lange rit viel mij dit ook al op. Verder rijd ik met name korte stukjes.
Uitlaatgas is bij stationair lopen niet goed zichtbaar. Bij gas geven beetje witte rook.
-aan de bestuurderskant van het het blok zie ik over de hele linkerzijde een beetje water/vloeistof langs de koppakking. (bijna niet te zien, maar is een streepje water/vloeistof wat ligt op het horizontale vlak van het onderblok, ter hoogte van de koppakking)
Zou dit condens kunnen zijn, of zijn dit weer de eerste tekenen van een lekke koppakking?
Heeft het zin om de kopbouten weer op moment aan te trekken?
Koelvloeistofreservoir is op peil.
-na een lang rit (ongeveer 100km) is het oliepeil een stukje gezakt. Bij een eerdere lange rit viel mij dit ook al op. Verder rijd ik met name korte stukjes.
Uitlaatgas is bij stationair lopen niet goed zichtbaar. Bij gas geven beetje witte rook.
-aan de bestuurderskant van het het blok zie ik over de hele linkerzijde een beetje water/vloeistof langs de koppakking. (bijna niet te zien, maar is een streepje water/vloeistof wat ligt op het horizontale vlak van het onderblok, ter hoogte van de koppakking)
Zou dit condens kunnen zijn, of zijn dit weer de eerste tekenen van een lekke koppakking?
Heeft het zin om de kopbouten weer op moment aan te trekken?
Koelvloeistofreservoir is op peil.
Comment