Hallo,
Ik heb al een tijdje last van een heel klein koelvloeistoflek vanuit de waterpomp. Het gaat hier om een B14.4E motor met het nieuwe type van pomp (denk ik).
Juist achter de poelie van de V-riem zitten er twee gaten in de waterpomp (één zichtbaar in de spiegel).
Ik vermoed dat deze geboord zijn tijdens de constructie om de impeller er in te zetten en daarna terug dichtgemaakt zijn:


Aan de onderkant van de pomp zit er nog zo één. Uit beide gaten lekt een zeer kleine hoeveelheid, toch genoeg om na een paar weken zichtbaar te zijn in het expansievat.
Mijn vraag, zijn deze gaten in enige mate functioneel (misschien onnozel, maar ik denk aan overdruk etc)? Of enkel gebruikt tijdens het productieproces.
Zonee, dan tap ik er gewoon een schroefdraad in en steek ik er een boutje in met teflon. Snel en goedkoop
Alvast bedankt!!
Ik heb al een tijdje last van een heel klein koelvloeistoflek vanuit de waterpomp. Het gaat hier om een B14.4E motor met het nieuwe type van pomp (denk ik).
Juist achter de poelie van de V-riem zitten er twee gaten in de waterpomp (één zichtbaar in de spiegel).
Ik vermoed dat deze geboord zijn tijdens de constructie om de impeller er in te zetten en daarna terug dichtgemaakt zijn:


Aan de onderkant van de pomp zit er nog zo één. Uit beide gaten lekt een zeer kleine hoeveelheid, toch genoeg om na een paar weken zichtbaar te zijn in het expansievat.
Mijn vraag, zijn deze gaten in enige mate functioneel (misschien onnozel, maar ik denk aan overdruk etc)? Of enkel gebruikt tijdens het productieproces.
Zonee, dan tap ik er gewoon een schroefdraad in en steek ik er een boutje in met teflon. Snel en goedkoop

Alvast bedankt!!
Comment