Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaten in waterpomp dichtstoppen :)

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Gaten in waterpomp dichtstoppen :)

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje last van een heel klein koelvloeistoflek vanuit de waterpomp. Het gaat hier om een B14.4E motor met het nieuwe type van pomp (denk ik).
    Juist achter de poelie van de V-riem zitten er twee gaten in de waterpomp (één zichtbaar in de spiegel).
    Ik vermoed dat deze geboord zijn tijdens de constructie om de impeller er in te zetten en daarna terug dichtgemaakt zijn:



    Aan de onderkant van de pomp zit er nog zo één. Uit beide gaten lekt een zeer kleine hoeveelheid, toch genoeg om na een paar weken zichtbaar te zijn in het expansievat.

    Mijn vraag, zijn deze gaten in enige mate functioneel (misschien onnozel, maar ik denk aan overdruk etc)? Of enkel gebruikt tijdens het productieproces.

    Zonee, dan tap ik er gewoon een schroefdraad in en steek ik er een boutje in met teflon. Snel en goedkoop

    Alvast bedankt!!




    #2
    Dat is een indicatie gaatje voor de keerring.
    Als daar water uit komt is de keerring lek.
    Dan komt er water bij het lager.

    Als je dat gat dichtstop loopt straks het lager in alleen maar water rond te draaien en duurt het zeker niet lang meer voordat dat lager aan stront is.


    Gewoon een nieuwe pomp erop zetten, kost de wereld niet, is even werk. Zeker uitkijken met de boutjes losmaken. Die kunnen snel afbreken.

    Heet stoken helpt, en steeds een beetje los vast los vast heen en weer wrikken, zo krijg ik ze er bijna altijd heel uit. Vergt wel geduld.
    www.naafdopjes.nl http://forum.v3c.nl/core/images/smilies/38.gif

    Comment


      #3


      Hallo,

      Is aan te geven na hoeveel km's de/die waterpomp stuk is?
      Met als symptoom lekken of ruisende lagers bijvoorbeeld.

      Dank van
      rustybuster


















      Comment


        #4
        Tot nu toe bij auto’s waar ik de pomp van heb vernieuwd waarbij deze lekte en niet zozeer ruiste zit de tellerstand gemiddeld zo rond de 130 tot 160.000km bij de B14’s dan.

        Bij die 2 liters en 1700’s lijkt dat wat langer goed te blijven.
        www.naafdopjes.nl http://forum.v3c.nl/core/images/smilies/38.gif

        Comment

        Working...
        X