Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B14 carburateur perikelen en oplossingen

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rustybuster Bekijk bericht
    Ik wil nog even terug gaan in de draad-tijd..

In de eerste post van Steven staat aan het einde een filmpje van een lopende motor.
    Het mag waar zijn dat het motortje daar nog niet perfect loopt, maar ik krijg toch vochtige ogen als ik het filmpje bekijk.
    Zo mooi heeft mijn motor nog nooit gelopen (ik heb 14.4S met 32DIR109 in een cvt).

Ik heb het verhaal gelezen en denk dat het bij de motor in de film ook gaat om dit type, en dat daar tussen carburateur en
    inlaatspruitstuk het voorwarm-blok en de twee isolatieplaten (als origineel) aanwezig zijn.
    Er zouden daar dan 4 pakkingen aanwezig moeten (zijn als ik het goed tel).
    Zijn die alle 4 van het 'zwarte Viton 1,5 mm.' type of zit het toch anders??

Achtergrond: ik zou graag de motorloop van het filmpje bereiken, maar ben niet in staat kunststof platen te bewerken/fraisen.
    (ik heb geen cnc-draaibank in de meterkast staan helaas...).

Dank voor je info hierover.
    rustybuster

Dat betrof een 32DIR105 carb. Maar dat maakt niet uit, en inderdaad met 4 rubberen pakkingen. Echter naar verloop van tijd worden de pakkingen aan gort geknepen. En scheuren ze. Daarom betreft de nieuwe flens een opstaande rand waar de carburateur op ligt en dus het rubber intakt blijft.

verder had ik jouw al aangeboden om langs te komen in Bleiswijk (in je eigen topic) en dan kijk ik hiernaar. Heb namelijk nog wat andere idee├źn die ook werken en heb hier ook een freesbank staan, er zijn meer factoren die een slecht lopende motor veroorzaken.

zou zeggen kom langs, dan los ik het op.
    www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

Comment

Working...
    X