Aankondiging

Collapse

Nieuw forum

Beste leden,

Welkom op het 'nieuwe' forum. Zoals je al ziet ziet het er wat meer 2021 uit dan ons 'oude' forum. We hebben met de grootste zorgvuldigheid alle berichten en foto's over gezet. In de komende weken zal er nog hard gewerkt worden aan het uitbreiden van functionaliteiten en nog wat kleine uitdagingen op de achtergrond.

Je kunt inloggen met je gegevens zoals je die ook op het oude forum gebruikt.
Omdat het nieuwe forum met grotere plaatjes werkt als avatar/profiel plaatje is het van belang dat je in je profiel een nieuw plaatje upload. Mocht je een probleem hebben met foto's uit je fotoalbum, controleer dan even of je fotoalbum als zichtbaar staat.

Voor meer informatie over de upgrade van het forum en loop je tegen zaken aan? Meldt dit dan aub in het topic onder Discussie, Algemene Discussie en dan het topic 'Forum update' zodat we deze op onze werklijst kunnen plaatsen. Rechtstreekse link: http://forum.v3c.nl/forum/discussie/...6-forum-update

Heel veel plezier met rondkijken en gebruiken!


Met vriendelijke groet,

Diede van Abs
Kevin Kloosterman
Bekijk meer
See less

Kriksteun APK

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    #16
    En als de krik schuin naar buiten staat heb je kans dat ie er onder uit schiet. 2x mee gemaakt. Advies: gebruik de kriksteunen niet, gebruik de spoorstangophanging met een deugdelijke krik en gebruik daarbij assteunen oid om te vullen
    Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983
    Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie

    Comment


      #17
      Ik ben hem nu dus aan het herstellen en verwacht hem binnen enkele maanden op de weg te krijgen. Vandaar wat actiever op het forum. By the way kloklerholm heeft de kriksteunen niet meer als lasdelen. De oude kriksteunen hebben nu last van bruine pootjes. Maar zijn opzich nog wel te gebruiken. Zag wel dat dafhobby ze had voor een Volvo 66, maar niet voor de 340.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Markvictor Bekijk bericht
        Het is de voorzijde. Achterzijde zijn allebei al een keer al aan de beurt geweest, en weer dicht gelast. Die gaan idd als eerste eraan.. Is wel goed gemaakt want daar kan ik hem nu zo omhoog krikken.

        Nu de voorzijde, kan het ook gewoon weer laten lassen natuurlijk. Overigens kun je hem er gewoon mee omhoog krikken, maar moet je hem later even terugslaan... (niet echt veilig idd...)

        En enkel alleen rot bij dat kleine stuk van die steun, dat is vreemd maar het is wel zo. Ik weet niet wat de APK eisen van een bodemplaat zijn, maar als ik dat ding eronderuit haal, dan denk ik dat die er door heen komt.


        Maar kan ook een lasser laten komen, want de auto heeft nu geen apk. Ik heb als het goed is nog 1 adresje, want zonder APK naar Erik rijden onder het mom van kortste route naar het APK keuringsstation gaat hem denk ik niet worden....
        Dat kan wel. We kunnen alleen niet garanderen of hij in 1 dag klaar is. Meestal zit er meer roest/zwakte dan er in eerste instantie te zien is. Door onze nieuwe aanpak maken we het plaatwerk origineel en behandelen we het nog voor het lassen tegen roest. De kriksteun zit aan de verticale plaat van de dorpel en aan de bodem vast.
        Last edited by Erik; 29-12-2019, 22:45. Reden: Toevoeging
        Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983
        Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie

        Comment


          #19
          Geen dom idee Erik, alleen kost de auto naar jou verslepen 100 euro. Maar dan kan hij daar ook gekeurd worden. Zou ik graag ook een compleet nieuwe linkse dorpel willen, en dan dat rechter stuk. Heb je nog zo,n dorpel liggen origineel tweedehands geslepen uit andere auto? Kleur maakt niet uit is zo gespoten. Dan mag jij hem ook erin zetten dat ga ik zelf niet doen natuurlijk. De linkse dorpel is lelijk vanwege laswerk. Onder het mom van dan doen we het gelijk maar goed...

          Ja ik weet wat ik dan kwijt ben, maar de dagwaarde van de auto (met deze nieuwe behandeling, en wat die dan waard is) is dat in tegenstelling tot 10 jaar gelden wel waard. Ik denk dat de auto dan 1000 a 1500 euro waard is. Ik heb een beetje op marktplaats lopen kijken en heb gezien hoe deze wagens eruit zien, dus dat bedrag is hij op marktplaats dan echt wel waard. Voor de verzekering taxatie zal het nog hoger uitvallen.

          Ik zal eerst gaan sparen maar doe het zeker. Tenzij het echt heel duur wordt. Dan ga ik voor een goedkopere oplossing. Dus alleen dan de kriksteunen vervangen.

          Zit namelijk geen APK op dan ga ik er niet een eind mee rijden onder mom van: snelste route naar het APK station... Dus dat word dan wel met de autoambulance.

          Zal je wel mailen, volgende week omdat zo af te werken dat iedereen mee kan lezen is ook niets. Overigens zal hij dan zeker meer dan 1 dag, zeker 2 of meer bij jou moeten staan met dit lijstje.

          Comment


            #20
            Laten we maar even mailen, dan kun je ook foto's sturen. Een prijsopgave is altijd onder voorbehoud, omdat er soms meerwerk opduikt.
            Te koop: - 340, 1986 - 360, 1988 -. Opel Ascona C hatchback, 1983
            Graag berichten naar :V300hobby@hotmail.com Veel onderdelen op voorraad, ook APK, laswerk, onderhoud en reparatie

            Comment


              #21
              Ik ben wel eens zonder APK vanuit Rotterdam naar Erik gereden. Slim? Geen idee. Mijn verzekering dekte het. Het enige wat je riskeert is een boete. Maar denk dat im met eem verlopen keuring van nog geen week het wel losgelopen had.
              340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door VolvoDordt Bekijk bericht
                Ik ben wel eens zonder APK vanuit Rotterdam naar Erik gereden. Slim? Geen idee. Mijn verzekering dekte het. Het enige wat je riskeert is een boete. Maar denk dat im met eem verlopen keuring van nog geen week het wel losgelopen had.
                Nee hoor, geen boete. Daar zit namelijk ook een APK station. Je mag een directe route naar een APK station afleggen op de dag van de keuring, maar wel geschorst. Dat ie dan ook goedgekeurd moet worden op die dag staat er niet bij (maar is wel lekker, kun je met de auto naar huis!)

                Jaren terug voor het eerst goed gebruik van gemaakt. Ik geloofde eerst niet dat afstand er niet toe deed, dus de RDW en de politie gebeld om te controleren - beide zeiden dat afstand er niet toe deed, maar je moet direct rijden dus geen boodschapjes doen ofzo.

                Afgelopen donderdag nog handig gebruik van gemaakt. Van Assen naar daar. Misschien iets overdreven, maar het mag.
                Maar niet doen als je denkt dat het onveilig is zoals bijvoorbeeld geen remmen behalve een handrem ofzo. Of zonder ruitenwissers op een regenachtige dag. Of geen verlichting en in het donker vertrekken.
                340 DL 14.4E '86 & 340 GL LPG '84 [ver&kocht] + 360 GLT 2.0i '87 & 360 GL LPG '86 [ver&kocht]
                740 GL 2.3i 1989 [verkocht]
                Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
                V90 3.0i '97 [620.000] & 965 2.5i '95 [365.565]

                Comment


                  #23
                  Ja ik geloof wel dat het mag. Maar officieel mag je niet rijden met een auto met mankementen. Dat is ook niet verzekerd. Natuurlijk zal de verzekering wellicht proberen te zeggen geen APK is niet verzekerd verwijzend naar voorwaarden, maar ze moeten aantonen dat een mankement van de wagen de oorzaak is van een ongeluk, daarvoor is het hebben van geen APK niet voldoende.

                  Dus ja het mag, maar de wagen hoort wel goed te zijn. En aangezien ik dus 2 gaten heb....

                  Ik heb het trouwens wel een keer gedaan naar Erik toe, was afgekeurd heel de wielkasten waren verrot. (trouwens gelast door Erik, en ik heb vorige week gekeken, geen roest, geen gat daar te bekennen, dus wel goed gelast, anders was het nu zeker weer zo rot geweest als weet ik wat)

                  In elk geval was de helft gelast, maar ging dus naar huis met een rotte wagen omdat de helft maar gelast was. Daarom reed ik niet hard geloof 80. De wagen was afgekeurd en de afkeur punten waren doorgegeven. Het oude bewijs blijft dan wel geldig, maar officieel mag je er dan niet meer in rijden. Althans zeker geen lange afstanden, anders dan naar de APK.

                  In elk geval nog een heel eind zeker 5 minuten lang met 80 een bus van de Maréchaussée achter me aangehad. Waarvan ik het vermoeden had dat ze me wel aan de kant zouden zetten niet dus.

                  Ik heb ook een keer gehad was er politie controle, kwam ik ook terug van Erik maar had ik mijn grill er niet inzitten maar op mijn stoel naast me gelegd. (dat mag niet omdat fietsers zich dan extra zouden kunnen verwonden met ongeluk)

                  Werd ook niet aangehouden, ik zwaaide nog. Vond dat ook vreemd dat moeten ze toch gezien hebben. Ik verwachte dat de zwaaiende agent (met zo,n lamp) welke bepaalde welke auto's wel en niet aangehouden zouden worden mij er op deze manier toch wel zeker zouden uitpikken.

                  In elk geval, nee dat soort grappen makkerij ga ik niet meer uithalen. Ik rijd met een goede auto welke veilig is en anders niet.

                  En ik ben ook een keer naar Erik gereden toen de motorkap met touwtjes vast zat omdat de vergrendeling van de motorkap kapot was... Ja, vroeger boeide me dat allemaal niets. Nu wel. Heb het liever veilig dan dat ik risico's neem.

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Markvictor Bekijk bericht
                    .......In elk geval nog een heel eind zeker 5 minuten lang met 80 een bus van de Maréchaussée achter me aangehad. Waarvan ik het vermoeden had dat ze me wel aan de kant zouden zetten niet dus..............
                    Zij mogen je aan de kant zetten maar moeten dan wachten op de politie de Marechaussee mag zelf niets doen als de bestuurder geen militair is
                    Onderstuur: de voorkant van de auto raakt de muur,
                    Overstuur: de achterkant van de auto raakt de muur,
                    Vermogen: Hoe snel de auto de muur raakt,
                    Koppel: hoe ver de auto de muur mee neemt.

                    Comment


                      #25
                      Sowieso wordt je niet snel aan de kant gezet als je geen direct gevaar vormt voor je omgeving.

                      Ik denk trouwens dat je beter met de verzekering kunt overleggen dan met het rdw of de politie. Een boete is vervelend, maar als je een ongeluk maakt en je verzekering keert niet uit, dan heb je een vet probleem. Zeker als er letselschade is. Je kunt jezelf ook nog afvragen of het moreel verantwoord is om voor je apk het halve land door te crossen. Als er niks mis is met de auto is het niet zo'n punt, maar als er ook reparaties gedaan moeten worden ben je eigenlijk moetwillig jezelf en anderen in gevaar aan het brengen.

                      Comment


                        #26
                        Met Bart eens, Boete is vervelend en zonde van het geld. Maar het is te overzien.

                        ALs het echt mis gaat en (letsel)schade erbij komt, dan is het zonder verzekering (en die zullen proberen het te ontlopen), niet te overzien.
                        Dat geldt ook voor hen die wel wat drinken en gaan rijden, "want de pakkans is verwaarloosbaar"...


                        Let wel op: als je naar die APK rijdt, dan moet dat de korste route zijn, maar dat is niet hetzelfde als dichtsbijzijnde. En je moet een bewijs van APK afspraak kunnen overleggen. Bij goedkeur is dat wel aannemelijk te maken, maar bij afkeur op een lullig detail waarvoor het benodigde onderdeel 2 weken levertijd heeft... Dan wordt het lastiger. Sowieso mag je zonder APK niet weer naar huis rijden. Dus auto moet er wel blijven tot goedkeur (of alsnog achterop).



                        (dit is hou ik het 4 jaar geleden heb begrepen, geen garanties!)
                        Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                        Comment


                          #27
                          Ik denk dat de kans dat ze het gaan proberen te ontlopen als er echt letselschade is,(Kan tonnen of zelfs meer kosten) met blijvende invaliditeit toch wel heel erg aannemelijk gaat worden met een auto zonder APK. (en met mankementen)

                          En natuurlijk hoeft een mankement helemaal niet de oorzaak te zijn. Maar ik heb een keer een verhaal op TV gezien. Dat was een boerderij welke was afgelikt. En de verzekering stond er op om het zo snel mogelijk te slopen...

                          In elk geval, daarna was het bewijs weg, en daarna begonnen ze te zeggen dat de oorzaak van de brand niet verzekerd was, ook al was de brand gekomen door een andere oorzaak wat dus niet te bewijzen was want het pand was al afgebroken. Een hele lange procedure geworden, met foto's welke wel waren gemaakt waaruit bleek dat het verhaal van de verzekering toch niet klopte....

                          Zou me niets verbazen dat ze in dit geval de Volvo alvast slopen, en mij met een rekening van een miljoen op schepen. Bij wijze van spreken. Nee je kunt je maar beter strikt aan de regels houden, dat is voor iedereen het beste. Maar goed voor de goede lezer, ik was ook helemaal niet voorplan om met deze auto naar Erik toe te rijden.... Dat blijkt uit bovenstaande teksten.

                          Comment


                            #28
                            Dit project staat overigens nog steeds op de rol. Corona gooide echter een beetje roet in het eten. Of het gaat de komende 2 maanden opgepakt worden, of anders na maart. (in verband met wegenbelasting) als hij namelijk voor het einde van het jaar gemaakt is betaal ik nog even regulier om hem daarna in de overgangsregeling te zetten. Ligt er ook aan of Erik tijd heeft. Wordt wel een redelijk groot project. Wil hem gelijk goed maken. Vervolgens nog een sleper vinden die hem daar na toe brengt.

                            Comment


                              #29
                              wellicht kan ik daar in wat betekenen voor je
                              340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

                              Comment


                                #30
                                In het slepen? Zeker als het minder is dan 125 euro, want dat zou ik nu kwijt zijn...
                                Maar hij moet echt met een lier opgetrokken worden denk ik. Of heel heel hard duwen.

                                Comment

                                Working...
                                X