Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR105 / 110)

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    #61
    Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
    klopt niet helemaal:

    linksboven = decelleratiemechanisme
    linksonder = renix (altijd links van de mengselschroef)
    rechtsonder = egr
    Oorspronkelijk geplaatst door AvdAkker Bekijk bericht
    al moet ik gelijk wel toegeven dat ik over de egr en decelleratie vaak twijfel of ik het wel goed zeg; die B14.4S rommel heb ik het niet zo op
    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter76 Bekijk bericht
    Weet je nu echt wel heeeeel zeker dan dat je het nu goed had qua aansluitingen?
    Zag hier nog geen antwoord op, maar ben nu van een 340 met B14.4S de carb. aan het reviseren en hierbij zat het dus ook op de "verkeerde" manier ten opzichte van wat Anjo zegt aangesloten. Motor liep dan ook niet zo heel mooi en koud starten was ook een drama.

    Kortom wie weet het heel zeker hoe ik die slangen moet aansluiten?
    Verder is bij mij de slang naar de EGR afgedopt met een bout, waar op hoort deze oorspronkelijk op te zitten? Ja de EGR, zover was ik al maar waar zit die aansluit nippel dan?
    De rest van de EGR was namelijk niet afgedopt en het hele systeem zit er nog op, auto heeft dan ook maar 50k gelopen dus dat geloof ik verder wel.
    www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

    Comment


      #62
      Er bestaat documentatie van... Volg het groene boekje en "Alles Sal Reg Kom"

      Comment


        #63
        Weet niet welk groene boekje je bedoeld, heb in dat zakboekje gekeken maar daar staat niets over in.

        Verder heb ik het nu zo aangesloten als Anjo zegt.
        Afijn, motor loopt nog steeds niet lekker, alles aangesloten zoals het zou moeten inclusief dat EGR membraam aan het spruitstuk.

        Vervolgens de auto flink laten werken, op rechte stukken plank gas weer remmen en weer plank gas.
        Met het idee om de boel lekker "schoon" te branden.
        Vervolgens alles op gehoor afgesteld maar blijft toch niet lekker lopen.

        Blok blijft een beetje schudden en draait stationair erg onregelmatig.
        Betreft overgens een 32Dir 105 carb.

        Zal de rest nog even controleren zoals in de vraagbaak beschreven staat, zoals het pulsair systeem etc... wieweet wat daar uitkomt.

        Lijkt wel of al die B14's niet makkelijk "mooi" lopend te krijgen zijn. Had het zelfde ook met een andere 340 met 32Dir 109 carb. zonder EGR dus.
        Onbegrijpelijk..... heb maar mazzel met die groene van me
        www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

        Comment


          #64
          Edit: ik besefte achteraf dat ik onbedoeld dit topic had gekaapt door mijn huidige probleem te posten. Ik heb die nu naar een eigen topic verplaatst: hier.
          Last edited by BartJu; 12-06-2020, 11:10. Reden: opschoning
          Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

          Comment

          Working...
          X