Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ben benieuwd wat je allemaal tegenkom qua ombouw. Je houdt dit vast bij in een bestand?

Comment

Ik hou het zeker bij, nu al een paar problemen. Carterpan komt tegen het stuurhuis, en de vorm is anders dan die van het origineel, dus dat wordt verbouwen.
      www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

Comment

De ombouw wordt voor nu wat te omslachtig, de carterpan moet verbouwd worden, en er moet een alternatieve motorsteun gemaakt worden.
        Gaat ook zeker nog gebeuren, maar wordt mij nu teveel werk. Daarom komt de originele motor er weer in maar wel met de monopoint injectie van de Clio.
        Dus het wordt nog wel een beetje speciaal

Aangezien ik alles bling bling wil hebben het oude blok een nieuw likje verf gegeven.

Daarna de kop 1,5mm af laten vlakken voor een hogere compressie.
        2 klepzittingen zijn opnieuw ingeslepen want waren lek.

De kleppendeksel in kleur van de auto gespoten.

De carterpan moet nog, komt een andere onder want deze zit onder de dikke dinitrol bagger.

Verder worden alle poelies opnieuw verzinkt en geel gepacificeerd. Dat geld ook voor alle klemmetjes, ringen en nog veel meer.
        Ook de complete wielnaven, remklauw brackets, en stabilisator stang pennen.
        Dus nu druk bezig met alles te stralen want het zijn dozen vol onderdelen, en dan ook gelijk voor 2 auto's.
        En dan kom je er pas echt achter wat destijds allemaal geel gepacificeerd was.

De remklauwen zelf reviseer ik zelf, nu gestraald in in kleur van de auto gespoten. Mooi contrast zo
        Maar volgen nog foto's van.

Comment

Weer goed bezig Steven, mooi om te zien!

Jammer dat de Clio motor ombouw toch iets meer tegenvalt dan gehoopt. Met de huidige brandstofprijzen zou een stap in effcientie zeker interessant kunenn zijn.

Ow ja, is die motor ook compatibel met de CVT? Of alleen voor handbak geschikt? Motorvacuum heeft ie wel, maar kan me vooorstellen dat de tacho en afstelling niet 1op1 optimaal zijn?
          Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

Comment

Straks ga je het choken nog missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartJu Bekijk bericht
              Ow ja, is die motor ook compatibel met de CVT? Of alleen voor handbak geschikt? Motorvacuum heeft ie wel, maar kan me vooorstellen dat de tacho en afstelling niet 1op1 optimaal zijn?
              Op zich ontlopen de specificaties van de C3J (de 1.4 in de 340) en de E7J (de 1.4 Energy) elkaar niet zoveel. De grootste nieuwigheid is dat de nokkenas naar de kop is verhuisd, maar dat heeft Stevens ‘hybride motor’ dus niet.

Een tachosignaal en een vacuumaansluiting zullen het probleem niet zijn.
              '91 Volvo 340 GL Special - Das war einmal
              '12 Volvo V50 2.0 LE
              '14 BMW R 1200 RT

Comment

Als dit werkt, komt dit ook in de grijze ‘91er die ik nog heb. Die heeft een CVT.

Comment

Cool, ben benieuwd naar wat je nog meer tegenkomt... Maar jou kennende gaan we dat tzt vanzelf mee kunnen lezen!.
                  Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

Comment

Tjee, lekker bezig Steven! Prachtig, zo'n vers geverfd blok.
                    Volvo 360 GLE (1986) B200E
                    Volvo 240 DL (1989) B200K
                    Volvo 240 DL (1991) B230F

Comment

Afgelopen week weer lekker wat voorderingen gemaakt, de motor hangt er nu eindelijk weer in.
                      Glimt allemaal ontzettend mooi, durf er straks niet meer mee door de regen
                      Mwa, wordt ook een auto voor het mooie weer dus dat komt wel goed

De wielhubs en remklauw-houders zijn opnieuw verzinkt en geel gepassiveerd. Zo zag het er ook af fabriek uit i.p.v. al die roestige bende wat er standaard onder zit.
                      Had nog een paar van deze onderdelen n.o.s. gevonden dus zodoende weet ik dat
                      Remklauwen maar in kleur van de auto gespoten net als het kleppendeksel, moet toch een beetje contrast in zitten.

Nu de rest er omheen afbouwen, miste nog wat bouten en moeren dus dat eerst nog bestellen.

Comment

Wow, die foto's lijken wel de geremasterde versie van foto's op de assemblageijn in Born, blingblingglimglim....

Comment

Dit ziet er echt als nieuw uit. Ik denk dat, zeker van onder, dit misschien wel de meest fraaie Volvo 300 is op de wereld.
                          340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

Comment

Working...
                          X