Aankondiging

Collapse

Nieuw forum

Beste leden,

Welkom op het 'nieuwe' forum. Zoals je al ziet ziet het er wat meer 2021 uit dan ons 'oude' forum. We hebben met de grootste zorgvuldigheid alle berichten en foto's over gezet. In de komende weken zal er nog hard gewerkt worden aan het uitbreiden van functionaliteiten en nog wat kleine uitdagingen op de achtergrond.

Je kunt inloggen met je gegevens zoals je die ook op het oude forum gebruikt.
Omdat het nieuwe forum met grotere plaatjes werkt als avatar/profiel plaatje is het van belang dat je in je profiel een nieuw plaatje upload. Mocht je een probleem hebben met foto's uit je fotoalbum, controleer dan even of je fotoalbum als zichtbaar staat.

Voor meer informatie over de upgrade van het forum en loop je tegen zaken aan? Meldt dit dan aub in het topic onder Discussie, Algemene Discussie en dan het topic 'Forum update' zodat we deze op onze werklijst kunnen plaatsen. Rechtstreekse link: http://forum.v3c.nl/forum/discussie/...6-forum-update

Heel veel plezier met rondkijken en gebruiken!

Met vriendelijke groet,

Diede van Abs
Kevin Kloosterman
Bekijk meer
See less

voorstellen 340 vario uit 1990

Collapse
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

voorstellen 340 vario uit 1990

Hoi hoi,

Bij deze wil ik mij even voorstellen. Ik ben Niels woon in Zeeland en rij dagelijks in een Volvo 340 1.4 vario gl special uit 1990. Ik ben de derde eigenaar en heb de auto nu sinds afgelopen december in mijn bezit. Toen ik de auto kocht had deze 143 duizend km ervaring. Inmiddels zijn wel de 150 duizend al voorbij en loopt dit dagelijks op.

Mijn liefde voor de volvo 340 vloeit voort uit mijn liefde voor Daf. Ik heb al enige tijd een Daf 46 in het rood uit 1976. Naast de Daf heb ik al veel auto's gehad, waaronder enkele volkswagen lupos, maar toen deze slechter werd heb ik besloten om de volvo aan te schaffen.

Weer terug naar de 340. Het interieur en de koets zijn nog heel netjes. Met uitzondering van rechts achter. Daar heeft de eerste eigenaar ooit parkeer schade gereden. Verder heeft de auto weinig tot geen roest op de bekende plekken.

Ik heb al aardig wat dingetjes aan de auto gedaan:

- nieuwe velgen en set winter banden
    - alle brandstof slangen achter vervangen
    - radio ingebouwd
    - klokje naast de asbak in het dashboard
    - deur rubber rechts vervangen
    - Nieuwe massa kabel
    - kleppen gesteld
    - bougies, rotor, verdelerkap, bougie kabels, kleppendeksel pakking en dynamo riem vervangen
    - kleppendeksel gestraald en opnieuw gespoten
    - voet pakking en andere pakkingen bij carburateur vervangen en de carburateur opnieuw vast gezet.
    - co en stationair opnieuw afgesteld
    - emvk leidingen correct aangesloten. De vorige eigenaar had deze verkeerd aangesloten waardoor de auto niet goed liep.

Aankomend weekeind wil ik de volgende zaken nog gaan aanpakken:

- olie filter en olie vervangen.
    - tectyleren.
    - olie in secundaire en primaire vervangen.
    - startmotor vervangen.
    - vario riemen vervangen en schijfafstand opnieuw afstellen.

Verder wil ik ook nog een toerenteller, ecometer en temperatuur meter inbouwen. Ook de stoelverwarming van de bestuurdersstoel wil ik nog repareren. Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst nog meer accessoires wil gaan inbouwen.

Ik hoop nog lang in de volvo te rijden en wil ook op termijn de schade rechts achter laten herstellen.

Hopelijk kan ik jullie snel in het echt ontmoeten, tijdens een meeting!
    Last edited by v0lv0freak; 08-04-2021, 07:58. Reden: bouwjaar aangepast

Kijk aan welkom op ons (nieuwe) forum, die 340 ziet er zo op het oog nog erg netjes uit, en een erg mooie uitvoering, en dikke spoiler. Toch weer 10pk extra
    Zeker goed tectyleren, en de mistlamp gaten aan de achterkant van de keienvanger dichtmaken, die balk is zeer roestgevoelig.

Zijn tal van accesoires geweest vroeger, zou eens gaan kijken of je een originele accesoire folder kunt vinden. Heb je een beetje een idee van wat je er allemaal voor had.

Mooi dafje ook. Blijft leuk die 2 cilinders.

Veel succes
    www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

Comment

Hoi Steven,

Dat wil ik zeker gaan doen. Wat voor materiaal kan ik het beste gebruiken voor die plaatjes? Ik kan zelf niet lassen, maar las iets over kunstof. Is dat niet extreem gevoelig voor steentjes etc...

Comment

Welkom op dit forum, Niels. Ziet er uit als een auto die nog erg lang mee kan! Ik raad je aan lid te worden van de club. Kost praktisch niets en je krijgt er veel voor terug. Vooral praktische tips op de sleuteldagen. En natuurlijk veel gezelligheid.

Comment

Welkom Niles, leuke auto's!
          Net als clublidmaatschap zijn die extra tellers aan te raden, blijft grappig om de rpm te zien zakken terwijl je versneld. Maar wellicht ken je dat van de daf.

De 1976 uit topic titel slaat ook op die daf, en niet op de 340, zag ik. Al wist ik niet dat in 1976 nog daf 46 geleverd werd. En het lijkt op een originele NL kenteken, maar eesrt afgifte NL is in 2019? Heeft de auto een zijn originele kenteken nieuw teruggekregen?
          Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eipmiw Bekijk bericht
            Welkom op dit forum, Niels. Ziet er uit als een auto die nog erg lang mee kan! Ik raad je aan lid te worden van de club. Kost praktisch niets en je krijgt er veel voor terug. Vooral praktische tips op de sleuteldagen. En natuurlijk veel gezelligheid.
            Ik ben een maand geleden lid geworden van de club. Jammer genoeg is er nu corona, maar kan niet wachten om weer naar een meeting te kunnen gaan. Ik hoop inderdaad nog lang in de volvo te kunnen rijden, dus nu even investeren om hem technisch goed te krijgen en dan straks lekker genieten.

Oorspronkelijk geplaatst door BartJu Bekijk bericht
            Welkom Niles, leuke auto's!
            Net als clublidmaatschap zijn die extra tellers aan te raden, blijft grappig om de rpm te zien zakken terwijl je versneld. Maar wellicht ken je dat van de daf.

De 1976 uit topic titel slaat ook op die daf, en niet op de 340, zag ik. Al wist ik niet dat in 1976 nog daf 46 geleverd werd. En het lijkt op een originele NL kenteken, maar eesrt afgifte NL is in 2019? Heeft de auto een zijn originele kenteken nieuw teruggekregen?

Jup, dat komt me inderdaad bekend voor. Heb in mijn daf ook een toerenteller aangesloten. Was ook wel handig want het membraan van de vario was lek, waardoor hij dus niet meer op schakelde. Ik heb nu een nieuwe gereviseerde vario voor de daf en die gaat er binnenkort onder.

Het bouwjaar in de titel klopt inderdaad niet. Helaas zie ik ook geen mogelijkheid om dit aan te passen. Maar het bouwjaar van de volvo is 1990 en die van de daf is inderdaad 1976. De daf is 2 jaar nadat deze in NL geleverd is geëxporteerd naar België. Daar heeft ie lang in een loods gestaan, maar is ie wel ingevoerd. Vandaar ook dat mistlicht achter. Uiteindelijk is ie weer ingevoerd in Nederland en heeft ie zijn oorspronkelijk kenteken weer terug gekregen. Ik heb hier ook alle historie nog van gelukkig.

Comment

Gisteren en vandaag kon ik de brug van mijn broertje even gebruiken. Ik heb van deze mogelijk gebruik gemaakt om de volgende zaken aan te pakken:

Olie ververst en olie filter vervangen
              Carterpan gespoten en opnieuw vast gezet
              Startmotor vervangen
              Nieuwe accu
              Luchtfilter vervangen
              Luchtfilterhuis gespoten
              Auto volledig getectyleerd. En de roest aangepakt.
              Remtrommels gespoten
              Vacuüm slang van ontkoppelklep naar koppeling verstevigd zodat deze niet meer schuurt.

Vooral de startmotor en accu waren nodig. De auto wilde soms helemaal niet starten en na een aantal dagen staan, waren vaak een paar startkabels nodig.

Van de week gaan we de gaten voor de mistlampen nog dichtmaken, een gat in de uitlaat repareren. En een klein plaatje lassen bij het bevestigingspunt van de spatlap.

Volgende week gaat de nieuwe vario van de Daf er onder. Ook zal de Volvo worden voorzien van nieuwe olie in de primaire en secundaire. En zullen de riemen worden vervangen door nieuwe.

Comment

Al lekker wat dingen aangepakt, goed bezig! Daar kun je weer even mee verder.

Veel veilige KM's gewenst.

Comment

Working...
                X