Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BartJu's nieuwe 340

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    #76
    Het is wel een prachtig voorbeeld van bezwijken van metaal. Zo zien we die ook terug in gebouwen.
    Het gebobbelde gerafelde deel is in de loop der tijd verzwakt. Het strak afgebroken deel kon de spanning niet meer houden en is toen in een keer afgebroken.

    Comment


      #77
      Uitlaatmontage pasta
      340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

      Comment


        #78
        Oorspronkelijk geplaatst door VolvoDordt Bekijk bericht
        Uitlaatmontage pasta
        Wil je zeggen dat het door Steven genoemde uitlaat-cement ook wel zo genoemd wordt, of dat de door Bart genoemde metaal-moeheid er mee voorkomen kan worden?
        Als reparatie-optie denk ik dat het dit gat net gaat dichten, dus die optie sluit ik al uit.
        Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

        Comment


          #79
          Of roestvrij staal Jaar of 8 geleden stond er een 360 met zo'n uitlaat op de VKB. De eigenaar deed al ruim 15 jaar met die uitlaat!

          Comment


            #80
            Oorspronkelijk geplaatst door eipmiw Bekijk bericht
            Of roestvrij staal Jaar of 8 geleden stond er een 360 met zo'n uitlaat op de VKB. De eigenaar deed al ruim 15 jaar met die uitlaat!

            Ik heb een rvs uitlaat, die was op een paar plekken gescheurd en moest onlangs door een specialist worden gelast, dat konden ze niet bij de garage of in de buurt.

            Het lijkt mij altijd belangrijk dat welke uitlaat dan ook niet onder spanning gemonteerd is.

            Comment


              #81
              cement is volgensmij van dat klei spul om een lekje te dichten. Montage pasta zegt het al, om te monteren. Overigens die tube welke Steven poste was wel het juiste spul dacht ik. Althans wat ik voor mijn 340 heb gebruikt....
              340GL Special 1990 - 340DL 1986 - 340GL Blueline 1989 - 340 Winner 1989[/COLOR] - 340DL 1989 - 360GLT 1987[/COLOR] - 343DL 1979

              Comment


                #82
                Om nog even bovenstaande episode af te sluiten: Vorige week bij voorjaarsachtige temperaturen de uitlaat nogmaals los gehad en er uitlaatmontagepasta op/in gesmeerd. Klinkt een stuk gas-dichter.
                Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                Comment


                  #83
                  dubbel met hieronder.
                  Last edited by BartJu; 28-02-2021, 18:24. Reden: dubbele post met hieronder...
                  Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                  Comment


                    #84
                    Vandaag nog een mijlpaal bereikt: voor de 10de keer de tank volgegooid van deze auto.
                    Gisteren was de 9de keer, en eigenlijk was het nog niet nodig. Maar omdat ik gisteren en vandaag in 2 ritten 187 km had gereden was ik wel een benieuwd wat het verbruik bij snelwegkm's overdag (100 op GPS) was.

                    Ik heb de auto nu 386 dagen en heb in die tijd 1998 km gereden, waarvan dus bijna 10% dit weekend. Verbruik hierbij was 1 op 12. Best schappelijk, vind ik.
                    Beter dan de 1 op 10 van de laatste maanden met vooral kortere stukjes en langer stilstaan. En dat was al heel wat beter dan de 1 op 8.5 van voor de carb revisie.

                    Wel zijn de speakers niet echt prettig, bij wat langere ritten bij wat meer rijgeluid wordt dat toch wel duidelijker. Zitten nu paar jaar oude budget pioneers in (TS-G1020F). Die passen om te beginnen niet zo netjes, de inbouw diameter en diepte past goed in de portieren, maar de middentoeter steekt wat uit, originele roostertjes passen daardoor niet meer.
                    Maar ik weet niet of het aan de speakers zelf ligt, of aan de bekabeling. Weer iets voor op het lijstje dus.
                    Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                    Comment


                      #85
                      Zo, vandaag maar weer enes wat melden, al zijn mijlpalen relatief schaars. Thuiswerken scheelt toch nog steeds een hoop km's.

                      Wat is er dan vermeldenswaardig?
                      Van de week kreeg ik een appje van mijn zoon: Pa, er zit weer een wesp bij de 340. Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.

                      Verder lijkt de wagen steeds meer moeite met starten te hebben, alsof de startmotor vastplakt en pas na wat aarzeling loskomt.
                      Vandaag dus een reserve startmotor die ik nog had liggen getest en gemonteerd. Meer info alhier bij het startmotor topic van Steven.
                      Voorzichtig optimistisch over resultaat, even zien wat ie doet na 'even stilstaan'.
                      Volvo 340 GL Special, 5 d, 1990, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 3 d, 1990, 1.4, CVT |Volvo 245 DL, B21A, AW71, LPG, 1976

                      Comment


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door BartJu Bekijk bericht
                        ....Net als vorig jaar leek er weer een wespennest in aanbouw in de sponning voorzijde bij passagiersdeur. Tot dusver maar 1 wesp gezien, en die nog maar soms. Het 'nest' lijkt nog maar uit twee cellen te bestaan. In de gaten houden dus.
                        Beste is gelijk weghalen en herhalen zodra er weer gebouwd wordt.
                        Op een gegeven moment wordt daar niet meer begonnen met nieuwbouw

                        Comment

                        Working...
                        X