Voor alle "tussendoortjes" leek het me wel leuk om daar ook maar eens een topic voor te maken. Toch weer wat extra vermakelijk leesvoer hier op het forum 
Geheel onverwachts had ik ineens 2 sloopredders voor de deur staan die eigenlijk weinig tot geen roest bevatte
Betreft een rode 343 van 1980 (met een bizar verhaal) en een grijze 340 GL Special van 1991
Met die laatste ben ik nu voornamelijk bezig, maar zodra ze klaar zijn mogen ze naar een nieuwe baas.
Wellicht die '91er nog mooi voor aankomende winter gebruiken, aangezien ik nu alleen nog auto's op kwarttarief heb staan omdat beide diesels in de stalling staan.
Maar het wordt zeker geen blijvertje, daar heb ik al veel auto's van.
Ik zal maar aftrappen met de '91 er.
Stond op marktplaats al zijnde "niet rijdend" leuk voor de hobbyist.
Verder geen punten wat het euvel nou was.
Hij stond in Alkmaar wat voor mij om de hoek ligt. Dus maar eens wezen kijken. Wat bleek, bij de voorpijp was de uitlaat afgebroken, de restanten zaten er dan ook niet meer bij.
Maar de carrosserie was verder nog in een zeer goede staat. Stond net 67.000km op de teller, interieur werkelijk als nieuw, en de enige ernstige roest wat hij had zat achter de kentekenplaat op de voorbalk. Wel een behoorlijk gat.
Tja, als dat het enige laswerk is....
Verder wel wat parkeer deukjes en de achterklep heeft wat schade, maar dat ga ik allemaal herstellen.



Daarom besloten de auto over te nemen, en samen met een vriend van me naar huis gesleept.
Staat nu bij m'n werkplaatsje, en al veel dingen gedaan.

Afgebroken uitlaat, voorpijp en midden stuk (bedoeld voor kat.) heb ik inmiddels nieuw liggen. Einddemper en de katalysator zelf zoek ik nog.

Verder de accubak opnieuw in de verf gezet, inmiddels ook al in kleur gespoten, deze had namelijk lichte roestvorming.
Daarna het hele front gedemonteerd, koplampen uit elkaar gehaald, en reflectors voorzichtig schoongemaakt. Tijdens het demonteren zo'n 15 levende slakken uit de auto gehaald, kennelijk een hele tijd tegen een heg gestaan ofzo.

Meteen de radiateur eruit, deze zag er nog erg mooi uit, en om die te conserveren opnieuw in de verf gezet.

Nu zit de hele voorkant weer in elkaar, meteen een nette gril erin gezet waarvan het logo nog wel mooi is.
Momenteel met de remmen bezig, voordat ik de carrosserie verder aanpak, eerst maar eens APK erop.
De Rai Special staat nog altijd binnen, nadat deze 2 klaar zijn en hopelijk weg zijn daar weer verder mee.
Maar je, sommige dingen kunnen niet altijd wachten, want dan waren ze waarschijnlijk naar de sloop of de cross gegaan.

Geheel onverwachts had ik ineens 2 sloopredders voor de deur staan die eigenlijk weinig tot geen roest bevatte

Betreft een rode 343 van 1980 (met een bizar verhaal) en een grijze 340 GL Special van 1991
Met die laatste ben ik nu voornamelijk bezig, maar zodra ze klaar zijn mogen ze naar een nieuwe baas.
Wellicht die '91er nog mooi voor aankomende winter gebruiken, aangezien ik nu alleen nog auto's op kwarttarief heb staan omdat beide diesels in de stalling staan.
Maar het wordt zeker geen blijvertje, daar heb ik al veel auto's van.
Ik zal maar aftrappen met de '91 er.
Stond op marktplaats al zijnde "niet rijdend" leuk voor de hobbyist.
Verder geen punten wat het euvel nou was.
Hij stond in Alkmaar wat voor mij om de hoek ligt. Dus maar eens wezen kijken. Wat bleek, bij de voorpijp was de uitlaat afgebroken, de restanten zaten er dan ook niet meer bij.
Maar de carrosserie was verder nog in een zeer goede staat. Stond net 67.000km op de teller, interieur werkelijk als nieuw, en de enige ernstige roest wat hij had zat achter de kentekenplaat op de voorbalk. Wel een behoorlijk gat.
Tja, als dat het enige laswerk is....
Verder wel wat parkeer deukjes en de achterklep heeft wat schade, maar dat ga ik allemaal herstellen.






Daarom besloten de auto over te nemen, en samen met een vriend van me naar huis gesleept.
Staat nu bij m'n werkplaatsje, en al veel dingen gedaan.

Afgebroken uitlaat, voorpijp en midden stuk (bedoeld voor kat.) heb ik inmiddels nieuw liggen. Einddemper en de katalysator zelf zoek ik nog.

Verder de accubak opnieuw in de verf gezet, inmiddels ook al in kleur gespoten, deze had namelijk lichte roestvorming.
Daarna het hele front gedemonteerd, koplampen uit elkaar gehaald, en reflectors voorzichtig schoongemaakt. Tijdens het demonteren zo'n 15 levende slakken uit de auto gehaald, kennelijk een hele tijd tegen een heg gestaan ofzo.


Meteen de radiateur eruit, deze zag er nog erg mooi uit, en om die te conserveren opnieuw in de verf gezet.

Nu zit de hele voorkant weer in elkaar, meteen een nette gril erin gezet waarvan het logo nog wel mooi is.
Momenteel met de remmen bezig, voordat ik de carrosserie verder aanpak, eerst maar eens APK erop.
De Rai Special staat nog altijd binnen, nadat deze 2 klaar zijn en hopelijk weg zijn daar weer verder mee.
Maar je, sommige dingen kunnen niet altijd wachten, want dan waren ze waarschijnlijk naar de sloop of de cross gegaan.
Comment