Ik klik regelmatig op m'n snelkoppeling naar het forum, en blader er dan even doorheen om te zien of er nog updates zijn. Was in het verleden lid op meerdere fora (audio en auto's), maar merk dat door de komst van Facebook en groepen toch her en der wat fora zijn uitgestorven... Jammer is dat.
Leuke update: Ik heb gisteren een 340 GL uit '85 opgehaald met iets meer dan een halve ton op de teller. Twee jaar stilgestaan, smerig van binnen en een vario die niet opschakelt. Slecht contact in de kickdown-schakelaar en een EMVK die niet werkt.
Hele dag mee aan het sleutelen geweest. Vacuum werkt weer zoals het hoort, de vario schakelt weer prima op. Vanmiddag zelfs de eerste tientallen kilometers mee gereden. Leuk man!
Ik vind dat de vario nog wat teveel toeren maakt, het kan allemaal nog veel mooier. Ga morgen nog maar eens wat beter het opschakelvacuum meten, en ook even de schijfafstand controleren.
Hoe zouden jullie dat doen, wanneer je op de stoep werkt: Opkrikken op de achteras, en assteunen onder de achterste kriksteunen? Of zijn er nog andere betere/veiligere manieren?
Ik vind dat de vario nog wat teveel toeren maakt, het kan allemaal nog veel mooier. Ga morgen nog maar eens wat beter het opschakelvacuum meten, en ook even de schijfafstand controleren.
Hoe zouden jullie dat doen, wanneer je op de stoep werkt: Opkrikken op de achteras, en assteunen onder de achterste kriksteunen? Of zijn er nog andere betere/veiligere manieren?
Assteunen onder de achteras is het veiligst.
Vacuüm ophogen werkt ook beter.
Spoelen van de EMVK omwisselen. één kant stekkers verlengen. En terugslag klep plaatsen voor EMVK (zelfde type als rembekrachtiger (die omzeil je namelijk hiermee ook gelijk)
Heb je vol vacuüm voor de opschakelkant. Mits er verder geen gebreken / vacuüm lekken zijn.
Is het snelst en makkelijkst
Thanks! Zal morgen eens zoeken of ik nog zo'n terugslagklepje heb (de vorige heb ik gebruikt in de rode 340, die ik verkocht heb, de buffertank heb ik toen laten zitten )
Nog niet aan vacuüm meten toegekomen. Had nog andere (niet auto-gerelateerde) verplichtingen
Her is leuk te zien dat er nog iets van leven op het forum is, zij het dat ik zelf het on-line werk (en helaas sleutelen) wat heb moeten afbouwen. (En gezichtsboek definitief de rug heb toegekeerd, veel te tijdrovens)
Comment