Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thread zonder onderwerp :D

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Zo, lang geleden dat ik hier heb rondgeneusd. Hoe is het met iedereen? Mijn favorite topic leek me wel een geschikte plaats om dat te vragen.
    2018 VW Touran
    2010 Hyundai i10

Comment

Ik klik regelmatig op m'n snelkoppeling naar het forum, en blader er dan even doorheen om te zien of er nog updates zijn. Was in het verleden lid op meerdere fora (audio en auto's), maar merk dat door de komst van Facebook en groepen toch her en der wat fora zijn uitgestorven... Jammer is dat.

Leuke update: Ik heb gisteren een 340 GL uit '85 opgehaald met iets meer dan een halve ton op de teller. Twee jaar stilgestaan, smerig van binnen en een vario die niet opschakelt. Slecht contact in de kickdown-schakelaar en een EMVK die niet werkt.
      Hele dag mee aan het sleutelen geweest. Vacuum werkt weer zoals het hoort, de vario schakelt weer prima op. Vanmiddag zelfs de eerste tientallen kilometers mee gereden. Leuk man!

Click image for larger version

Name:	52865774876_b1edd73ce4_c.jpg
Views:	53
Size:	308,0 Kb
ID:	418644
      Click image for larger version

Name:	52866164020_335eed6e2c_c.jpg
Views:	52
Size:	305,9 Kb
ID:	418645
      Volvo 360 GLE (1986) B200E
      Volvo 340 GL (1985) B14.4E
      Volvo 240 DL (1989) B200K
      Volvo 850 GLT (1994) B5254S​

Comment

Moooii Louis, heerlijk kleurtje ook, heel vee (rij) plezier ermee!

Comment

En een GL mooie kleur
          www.naafdopjes.nl

Comment

Dank jullie wel!

Ik vind dat de vario nog wat teveel toeren maakt, het kan allemaal nog veel mooier. Ga morgen nog maar eens wat beter het opschakelvacuum meten, en ook even de schijfafstand controleren.
            Hoe zouden jullie dat doen, wanneer je op de stoep werkt: Opkrikken op de achteras, en assteunen onder de achterste kriksteunen? Of zijn er nog andere betere/veiligere manieren?

Comment

Mooie auto! De kleur is echt heel fraai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Louis Bekijk bericht
                Dank jullie wel!

Ik vind dat de vario nog wat teveel toeren maakt, het kan allemaal nog veel mooier. Ga morgen nog maar eens wat beter het opschakelvacuum meten, en ook even de schijfafstand controleren.
                Hoe zouden jullie dat doen, wanneer je op de stoep werkt: Opkrikken op de achteras, en assteunen onder de achterste kriksteunen? Of zijn er nog andere betere/veiligere manieren?
                Assteunen onder de achteras is het veiligst.

Vacuüm ophogen werkt ook beter.
                Spoelen van de EMVK omwisselen. één kant stekkers verlengen. En terugslag klep plaatsen voor EMVK (zelfde type als rembekrachtiger (die omzeil je namelijk hiermee ook gelijk)
                Heb je vol vacuüm voor de opschakelkant. Mits er verder geen gebreken / vacuüm lekken zijn.
                Is het snelst en makkelijkst
                www.naafdopjes.nl

Comment

Thanks! Zal morgen eens zoeken of ik nog zo'n terugslagklepje heb (de vorige heb ik gebruikt in de rode 340, die ik verkocht heb, de buffertank heb ik toen laten zitten )

Nog niet aan vacuüm meten toegekomen. Had nog andere (niet auto-gerelateerde) verplichtingen

Comment

Her is leuk te zien dat er nog iets van leven op het forum is, zij het dat ik zelf het on-line werk (en helaas sleutelen) wat heb moeten afbouwen. (En gezichtsboek definitief de rug heb toegekeerd, veel te tijdrovens)

De 11e maar eens uitgebreid bijkletsen.
                    Jan Huijsmans

Tweeling 340 RAI special Streepje & Lijntje 22-5-1985

Comment

Working...
                    X