Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnend roest

Collapse
X
 
  • Sorteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

    Beginnend roest

    Hallo allemaal,

    Mijn geliefde 340 is jaren erg netjes gebleven maar begint langzaam aan wat roest plekken te krijgen (staat helaas het hele jaar buiten).
    Ik wil graag nog jaren van mijn 340 kunnen genieten, dus de vraag hoe dit het beste aan te pakken?

    Had zelf 2 mogelijke opties gevonden:
    - Lokale plekken uitslijpen en lassen. Daarna spuiten en tectyleren.
    - Schooperen van het complete frame en body. Dit is misschien overdadig en weet ook niet precies wat dat zou gaan kosten, maar zo zal roest nooit meer een probleem zijn.

    Wil er best wel wat geld aan uitgeven om te zorgen dat hij mooi blijft. Weten jullie misschien nog andere opties?

    Groeten Dick

    #2
    In Bleiswijk hebben we ons eigen antiroest middel, recept is geheim (ik maak het niet dus weet het ook niet, Fred de eigenaar gebruikt het al zeker 30 jaar) maar het is zo dun als water, en er zit een hoop kruipolie doorheen waardoor het tussen alle lasnaden in gaat zitten. Geen dikke tectyl of dinitrol troep wat na jaren weer uithard en gaat bladderen. Vooral dinitrol is iets wat je niet wilt, mijn eigen auto ooit mee laten doen en echt spijt van.

    Hier doen we al onze Dafjes en Volvo's mee. Daarna kan het altijd afgehandeld worden met een antisteenslag laag in wielkuipen en bodem.

    Zou zeggen neem eens contact op met Daf klassiekers
    www.dafklassiekers.nl

    Fred kan je hiermee verder helpen, kosten rond de €500,- voor de hele auto. Inclusief alle holle ruimtes.
    Al mijn eigen auto's daar ook al mee gedaan, werkt echt perfect. Had het vloer tapijt eruit gehaald, de hele bodem ingesopt en na 2 dagen zag je het aan de onderkant van de auto tussen de bitumen door er tussen uit komen. Je zag niet eens dat daar een naad zat. Echt top spul, je kon zien hoe goed dat spul kruipt.
    www.naafdopjes.nl Te koop: 1988 340 Basic CVT *nieuwstaat*

    Comment


      #3
      het allerbeste is het direct goed aan te pakken als er eenmaal beginnende roest vastgesteld is.

      schooperen klinkt fantastisch, maar in het ontwerp van de volvo 300 zijn de holle ruimtes hét begin en zwakke punt van de roestplekken; daar komen ze met het vlamverzinken niet. frame en body zijn bij een 300 overigens een geheel.
      over het algemeen zit er wel een behoorlijke stap tussen beginnende roest behandelen en een half rotte auto restaureren, valt jouw auto nog in de eerste categorie dan kan een vakman met wat simpel laswerk en een degelijke nabehandeling (spuiten en holle ruimtes tectyleren) er sowieso voor zorgen dat je weer jaaaren probleemloos rond kan rijden; voor de fractie van de kosten van een totaalrestauratie
      Anjo's 340Turbo & Anjo's '80 343DL & Anjo's '84 340Winner check 340T on Facebook!

      Comment


        #4
        Bedankt voor de info.

        Ik ga zeker contact opnemen met Fred.

        Mijn 340 is echt nog niet zo erg dat er een complete restauratie aan gedaan moet worden. Maar meer met het idee, beter 1x goed dan 3x half. Al snap ik wel dat er een groot verschil zit tussen schooperen en het eerste las werk.

        Comment

        Working...
        X